tisdag 1 maj 2012

Blond mamma & valborgs firande

Yes då va det tillfixat då. Va TOK blond i 1,5dygn men urk va edt såg ut för va lite randigt me men det va tvunget att vila lite innan vi kunde göra nått mer men nu har viäntligen fått i färgen som skulle va efter och äntligen ser det bra ut igen. Annorlunda men vi får väl se va jag tycker med tiden.

Annars har det blivit valborgsfirande. Shoppade lite med mormor först men sen så grillade vi lamm, oxfile, sparris och massa gosaker och åt en riktigt nice. Sen klädde vi på oss lite och promenerade till Älvsjö IP för att kolla på brasa, köpa lotter och kolla raketer. Enzo va glad och tycker det va jätte kul och vi mötte också min morbror Matte med Kalle & Molly och min farmor såklart :) umgicks lite, stötte på lite folk jag inte träffat på evigheter och hade det trevligt. Sen kom också Krille och Emma och dom följde me oss hem sen och prata skit och hade lite trevligt innan alla blev dö trötta. Enzo hade dock lite svårt att somna utan låg och klappa och prata med mig medans jag somnade haha.


Idag har vi varit på dagisgård i närheten och lekt med Bindi & Gustav med mammor som gick i vår föräldragrupp när pluttarna va små. Så kul att ses igen för nu va det jätte länge sen och kunde knappt föreställa mig hur stora dom skulle vara så va riktigt kul. Enzo va lite små fräck mot Gustav först tyckte jag (är nog lite trött och blir lätt lite retis då) så först fick mamma va lite sur på han men sen gick det jätte bra. Man märker verkligen att han gillar tjejer dock :P Bindi fick både kram och puss på kinden hahaha. Gullunge!! Vi stanna där ganska länge och hade jäätte trevligt och jag, Kristin och Anette fick prata massa och sen när Gustav & Kristin skulle dra sig hemåt stanna vi kvar och jag och Anette fick prata massa skit medans barnen lekte bra på egen hand vilket va väldigt skönt :)
Nu myser vi lite hemma hos mamma och pappa och syrran med bebis kom hit innan vi ska bege oss uppåt igen. Ska passa på att mysa lite nu :) ha en toppen solig vår dag!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar