måndag 7 maj 2012

bra helg :)

Helgen har flytt och lite väl snabbt gick det för jag tyckte den va bra :)
Fredag när vi va lediga åkte vi för att lunch i kupolen med Ronja och två vänner till henne plus en liten sixten :) Blev lunch, fika och massa kolla i affärer och hade jätte mysigt. Toppen fredag alltså som avslutades med fredagsmys hos kicki och håkan! Riktigt mysig fredag alltså!
Lördag va jag iväg en sväng först själv men sen hoppade killarna in också. Vi kollade blandannat dubble vagnar. Har ju halft bestämt mig vilken jag skulle ha men nu när Enzo va me och fick testa vart jag lite sur. Annledningen jag valt just denna va att den va på ''längden'' men barnen närmast mig (bakom) satt lite över och inte behövde stirra på den andras bak hela dagarna. Perfekt tyckte jag och båda kan sova. Men Enzo kändes lite för lång för sitsarna (och så lång är han ju fasen inte) och man kunde självklart inte ha dom sovandes så om dom sitter framåt utan måste vända båda mot mig för att kunna tippa båda till sovande. Suck!! + att det ändå va ganska tight med space så fasen. Jag som hade valt har nu helt tappat tron på just denna vagn. Kanske bra för två pyttesmå men nog tyvärr inte oss.
Sen den andra på ''längden'' känns stor som ett slagskäpp och så sitter en hela tiden under så nja. Och Phil and Ted's kan ju Enzo aldrig sova i och det va ett av mina krav för jämt då jag har båda.
Så då återstår bara sånna på bredden istället. Rickard föredrog dom och tycker dom är bättre att köra och så så han har inget problem med det. Mest jag som tycker det är smidigare att ha en smal för shopping, bussar och liknande men ah - what to do liksom!! Så nu kollar vi istället lite olika sånna! Får se vad jag kommer fram till.
Sen blev vi i alla fall bjudna på middag i Torsång hos Samuel och Ronja och så kom Johan, Elina, Loe & tvillingarna dit. Va JÄTTE god mat, otroligt trevligt med sällskapet och såklart bäst enligt mig - bebisar!!! Man behövde liksom inte slåss om den heller då det fanns 2 ;) haha så mysiga små killar!!
Söndag åkte Rickard innan 6 på morgonen för att tävla i Enköping så vi vart själv. Sov in lite först innan vi mös lite i soffan. Sen blev Enzo mycke piggare och på lite jäklarenamma humör som jag inte riktigt va me på så vi drog till farmor. Åt lunch och promenerade till kussarna Tindra & Linnea. Lekte där lite innan dom skulle till Leksand och bygga trall utanför sin husvagn dom precis ställt ut. Så bestämde vi oss för att hänga på. Så jag, Enzo, Kicki & hennes mamma Eva packade in oss i bilen ocg följde med.
Enzo lekte och fika med kussarna och hade massa kul och jag fick njuta av lite sol. Sen åt vi med Kicki innan vi åkte hem för att sova.
Men Enzo va så övertrött att han ömöjligt kunde sova och för första gången gav vi tillslut upp och han fick mys med oss tills vi alla la oss.
Idag började jag tidigt och R skulle lämna Enzo men så blev det aldrig. Han va sjuk och mådde jätte dåligt. Först trodde vi han bara va trött som vi förväntade oss men nejdå. Förutom en näsa som dragit igång så har stackarn feber. Sov jätte länge när pappa åkte runt för att hämta/lämna grejjer och satt sen me på firman innan jag slutat och hämta upp honom. Han kändes relativt pigg sen men feber abslut och sover nu på soffan sen 1tim tillbaka stackant!! Imorn blir det farmor för plutt stackarn - tack snälla!!

Jag jobbar ju inte 1v pga semester och inte fredagar så jag kan tyvärr inte va borta nått alls just denna månad. Tur man har underbar familj!!!

Nej nu ska jag njuta lite av tystnad och skruva rullgardiner. Kram på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar