söndag 6 mars 2011

Enzo 1år !!!





(lite bilder på bollhav från mamma & pappa, bok jag gjort med familjen i (kommer fler bilder sen), tårtätning, cykel mm)

Och så jag älsklingen lilla fyllt hela 1år. Helt sinnessjukt hur snabbt tiden har gått och lika mycket dom det är kul och spännande är det också läskigt och lite sorgligt. Vi skaffade en liten bebis och vips så är han 15 och tycker man är dryg och pinsam. Bara njuta medans mamma är det bästa i han liv ;) fredagen va i alla fall smått kaos med städning, tårtbotten bakning mm och dagen ville heller inte ta slut. Krille kom över och lekte med Enzo medans jag pulade, det va toppen - tack gudfar!! Sen kom Rickard hem och hade plockat upp Tobbe so
Kom ner från Borlänge över helgen och den kom också Enzos farmor och hennes mamma så Enzos gammel farmor men vi säger gammel mormor som dom andra 111 barnbarns barnen :p hade en mysig kväll efter allt jäkt!! Sen lördag va ännu värre. Dammsuga, skura, sista plocket, sätta ihop tårtorna, fixa oss, fixa Enzo, få Enzo att sova och mycket, mycket mer kan jag lova. Men efter mycket om och men va allt fixat och jag satt svimmfärdig vid bordet redo för gäster medans Enzo sov lungt i sin säng :) vi hade över 40 gäster i huset och Enzo (och mest mamma kanske) öppnade lugnt över 40paket då dom flesta kom med mer en 1 per familj/par :) Enzo är en portskämd plutt kan jag ju lova. Knas ungen!! Han fick en egen tårta att gott i också och gick läs med både sked och händer, Gullunge!!!! Han fick allt från kläder, böcker, spelande pianon till en trehjuling, BobbyBike, bilar & bollhav!! Bollhavet va från oss :) han är nu överlycklig och vet inte alls va han ska välja att leka med först :) va i alla fall ett grymt lyckat (och trångt) kalas och jag är mycket nöjd. Ledsen bara att jag inte hann prata med alla men va ju som sagt minst sagt lite livat här hemma :p har löjligt mycke bullar över så KLM och fika alla som vill :)
Sen söndag åkte Rickard halv 6 på morgonen mot Dalarna för att åka hoj och jag och Enzo tog sovmorgon till 9 :) den kom alvin över och lekte, sen åkte vi och lekte med farmor och gammel mormor innan dom skulle ta tåget tillbaka till Borlänge och efter det hem till mamma så när han sovit kunde busa med mormor, morfar och morbror :) han älskar verkligen hela högen!!
Är tråkigt att farmor hans måste åka hem bara. Vi saknar henne så och hon är verkligen den mest underbara svärmor/farmor man kan ha!! Men vi ska snart upp till dom igen som tur är :)




Idag har vi varit med Alvin & Sarah på Andys lekland i sickla :) hur kul som helst och killarna va helt galna. Och Enzo kan så mycke mer än va man tror. Sprang iväg och klättrade som en galning på allt. Dom hade jätte kul verkligen. Sista bilden va en jätte lång rutchkana vi åkte med killarna i knät. Enzo garva hela vägen ner som en galning och Álvin satt med världens flin på läpparna :) Dom hade Såååååå kul!! Nu ligger Enzo och toksover brevid en sjuk pappa i sängen innan vi ska åka till BVC och få 1års sprutan!! Hoppas han inte blir dålig av den utan är sitt vanliga, glada jag imorn också. Nu ska jag vila lite innan han vaknar :P

kram på er från en riktigt nöjd och lycklig liten familj!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar