onsdag 23 mars 2011

En mysig vuxen helg

Helgen gick för snabbt men usch va skön den va. Jag och Rickards hade årsdag (behöver inte påpeka hur många år va :P haha) så vi hade bestämt oss för att sovapå hotell, gå ut och äta och bara ha mysigt vi två själva. Så mormor, morfar & Mackan fick ta hand om lillkillen. Dom flyttade in här för när vi ändå inte ska va hemma är det ju lättare än att släpa dit alla grejjer han behöver/vill ha me sig. Så lördag vid 9tiden kom mamma över och åt frukost och myste med monstret och vi gav oss av. Hade först tänkt att åka till Uppsala bara för att bo på ett hotell där jag jämt bodde med släkten när jag va liten när vi firade farmor&farfars bröllopsdag men vi ändrade oss lite sen. Åkte tiil örebro istället och tittade på valpar :p




Vi har pratat om det ett tag och Rickard sa alltid att ja när alla barn är stora så om en EVIGHET med alla ungar vi ska ha :P Men nu efter att ha vart med Atlas (grannens fina hund) så insåg han att det kan va ganska mysigt. Så vi kollade på olika Atlas raser men förr till slut för dessa i Örebro. Och blev inte bättre när vi kom dit och 8st kom rusande. Så himla fina!!! Så vi va däri nära 2timmar och pratade, lekte mm. Sen gav vi oss av efter att ha bestämt vilken vi tillslut ville ha och så gav vi oss in till ''stan''. Åkte till en djuraffär och fixade lite först och sen åkte vi och checkade in på hotellet, vilade lite, duschade (ÄLSKAR att duscha på hotell haha), drack bubbel och sen gjorde oss ''fina'' för kvällen. Vi hade tänkt äta i hotellresturangen som va jätte grym förut när Rickard vart här (hade ju huvudkontoret här på förra jobbet) men ikväll verkade det inge vidare tyckte vi så vi tog en Taxi till stan istället. Fick så otroligt god mat och vi va riktigt nöjda och hade slottet som utsikt utanför fönstret vi satt vid. Drack skumpa, åt oxfile och till efterätt blev det en choklad brownie med hallonkompott till och trots att vi tyckte vi va mätta så gick den ner snabbt för den va som huvudrätten - helt otrolig!!
Sen gick vi lite ute och myste innan vi tog taxi hem för en mys kväll i fred i sängen. Vi hade en helt underbar kväll!!
Söndagen vaknade vi tidigt trots barnlöshet. Helt sjukt hur skadad man blir för vi vaknade tidigare än han gör i vanliga fall haha. För mig kändes det som julafton så kunde heller inte somna om. Så åt frukost, fixade oss och packade sedan ihop för att åka till Nora och valparna igen.
Vi va där ett tag och myste, skrev papper och sen begav vi oss hemåt - en valp rikare :)
Han va sååå duktig och sov i mitt knä HELA vägen hem. Stannade en gång så fick han kissa men va för mycke snö och kallt tyckte han så gick grymt snabbt!!

Väl hemma va vi själva ett tag då Enzo och dom dragit hem till mamma och han sov nu middag så dom kom lite senare. Han fattade nog inte riktigt va det va då valpen är MYCKET mindre än vad man kan förstå. Folk som träffar den nu förstår inte hur liten den kan va, ser större ut både på bild och film men är grymt liten in real life. Men söt som socker. Den är by the way född på min födelsedag me :) woho!!
Enzo är i alla fall Jätte snäll för det mest och bryr sig inte så där jätte, jätte mycke. Lille valpen älskar dock Enzo och jagar efter honom när han är på lek humör haha, sååå söta!!
Valpen är döpt av uppfödaren till James Dean men vi kallar den Dean. Men har inte riktigt bestämt oss så vi får se. Jag är lite fäst vid Disel men tycker Dean är fint också, bara man inte råkar säga Dino hela tiden för blir lätt så i början haha. Nu har en hel varit förbi och kollat och alla blir kära. Grannen är nog största fanet =) haha Han är jätte duktig med kissande och bajsande me för att va så liten och inte rumsren än (går ju knappt så här tidigt). När vi inte hinner ut gör han sina behov på en tidning jag lagt ut med en handduk under så det går jätte bra. Duktig kille. Han har tytt sig till mig så första natten sov han i en korg BREVID min säng men nu i min säng brevid mitt bröst eller vid min hals. Söt då!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar