söndag 19 september 2010

söndag & snart börjar en ensam vecka :(

Idag är det söndag och vår helg är slut när som helst. Igår va det ju full fart med ommöblering av vardagsrum mm och nu är det nästan ordning. Bara lite fina prylar som inte hittat nått nytt hem än. Ni får by the way ursäkta att jag stavar som en kratta. Läser igenom mina inlägg efter och inser varför jag inte ska ha så brottom när jag skriver. Är ju bara därför jag skriver Mog istället för Mig haha, i know that stuff liksom.. Menmen. Igår kväll kom Krille & Emma över på midda (vi åt subway haha) och lekte lite med plutten. Riktigt kul och synd att vi inte hinner ses lika mycke nu med Krilles nya jobb. Men Enzo gillar i alla fall när dom kommer så han får mysa lite med Emma och se gudfar :)




(Enzo & Krille)


Idag vaknade Enzo senare och åt inte sådär tidigt på morgonen som vanligt. Han äter och somnar mellan 7-8 nu och sen vaknar han runt halv 6, äter och somnar om till 8-9 nått sånt. Imorse struntade han i att vakna och äta och vaknade halv 8 istället. Duktig kille tycker mamma!! Sen fixade vi i ordning oss, fick över Alvin en sväng så fick Sarah gå själv en sväng med Atlas och sen kom hon över också. Så va det dags att gå till kämpetorps skolan och rösta. Träffade också Maja, Micke & Mille där :) Sen gick vi hem och barnen sov lite var för sig för att sedan mötas upp och gå och gunga :) myspys!!
Efter det åt vi var för sig och fixade och donade lite innan Sarah & Alvin kom över. Alvin va så pipig att det va skönt att han fick nytt att titta på och blev glad som vanligt och lite lika för Enzo me. Hade tröttnat på oss men sen blev det bra när Roliga Sarah & Alvin kom haha.
Sen va det sovdags för dom små trollen och när Alex kommit hem fick killarna lägga små killarna och jag och Sarah tog en Power Walk med Atlas. Känns grymt bra och seriöst den här veckan men det ska ju fortsätta också. Dock tvekar jag inte på att det gör det med Sarah som pepp, men vi får väl se. Har drygt ''träningsgått'' ca 21,30km denna vecka och då räknar jag inga små varv för att söva eller köpa nått på macken eller liknande. Men har vart bra första vecka tycker jag. En vända runt långsjön, en runt sjön vid Sarah's stall, ikväll en kortare men ändå bra och sen lite med vagnen. Blir en del med vagnarna runt lunch tid sen när våra män är borta och inte kan passa pluttarna!!
Nu sitter jag och Rickard och kollar valvaka och fan va det är för jämt. Och hur sjukt är inte detta med SD - seriöst.. Men folk är väl trötta på vissa invandring regler mm som dom tycker dom borde sett över och tänker visa det på detta stora sättet men fy fasen va kan hända nu??
Aja vi i våran familj har i alla fall röstat blått och vi sitter lite på spänn. Är tajtare än vi trott tror jag så tv:n kommer nog bytas till dator snart och tas med i sängen. Får se hur detta går och vad som händer imorgon. Spännande!! Verkligen första gången jag känner så. Förmodligen pga av min ålder och helt plötsligt har jag jobb, hus, barn och lite annorlunda situation i livet. Rickard kallade mig hans lilla politiker här om dagen då jag va på duskutions humör men blir samtidigt lessen när jag ser folk på alla sigter fightas fast dom inte brukar bara för att dom tycker olika. Folk tycker olika och dom vinner inte över någon genom att bråka och fan va det tjaffsas på tex facebook just nu. Nä skönt ska det nog bli när det är över!! Imorn är det en ny dag som för hoppningsvis blir okej trotts SD's siffror. Kom igen M gör det lite bättre nu med sista siffrorna!! Ses imorn, kanske blir lek med Alvin igen då, you never know :) kraaaam!!



1 kommentar:

  1. Vilka härliga bilder när goingarna gungar!

    Ja du,det här med SD är helt sjukt.Vad hände??
    O vad är det för idioter som röstar på dom??

    Tusen tack för svaret om stolen.Kanon!
    Så himla bra o få höra/veta hur du/ ni gör som har något äldre barn.Helt suveränt!
    Bvc är ju fasiken ingen idé o fråga...ha ha ha
    Några planer i veckan?
    Hoppas ni får en mysig eftermiddag! Kramar

    SvaraRadera