onsdag 15 september 2010

Dagens sjuka Enzo + valet

Idag hade han jeans från HM & en spindelmannen tröjja från England (som mormor tyckte va ett måste för en liten kille) =)

Idag vaknade vi till en sjukt liten plutt. Han har hostat i natt men som tur är har han inte vaknat av det utan bara jag. Så vi ringde BVC för vi hade ju 6månaders tid där idag. Dom ville dock att jag skulle komma ändå eftersom han inte hade feber och värkade va hängig på förmiddan i alla fall. Så vi gick dit och mätte och vägde & besiktigade honom och det gick skit bra. Han kan ju som bekant med än en vanlig 6månaders ska kunna så klarade det lilla som förväntas galant :D
Han vägde 8150gram & va 71cm lång :) mammas stora kille!!
Sen hade vi föräldra träff på eftermiddan och Lena ville att vi skulle komma dit också eftersom vi skulle gå igenom kvävning mm. Men jag lät Enzo va hemma med pappa för han kom tidigt för att egentligen följa med..

Hörde by the way en reklam på radion idag och blev riktigt irreterad. Har ärligttalat aldrig brytt mig om politik eller valet förut men nu är det lite skillnad när man är ''vuxen'' har hus, familj och blir fr första gången påverkad på riktigt. Reklamen va en för sossarna som sa nått i stil med ''Vill du att dom rika ska bli rikare eller att vi ska bli ett mer jämställt land? Rösta på oss och vi gör allt ''rikare'' i livet''.
Blev helt galen!! Vill absolut inte ha igång nån diskution här för jag vet - finns för och nackdelar med exakt alla partier och alla får tycka som dom vill men jag måste ventilera och det är därför jag har denna sida. Om sossarna vinner så måste vi flytta förmodligen. Då har vi inte råd att bo i vårt hus pga räntor mm. Så vad sossarna menar är att ni ska ta av mina pengar jag arbetat ihop och ge till bidrags människor så vi blir mer lika alla. GLÖM DET. Sluta sitt på era j*vla arslen och jobba som resten av oss. För alla unga studenter som inte får jobb är oftast för lata för att skaffa dom. Jag är utbildad musiker. Tror ni det är det som har gett mig jobb?? NO WAY!! Jag fick kämpa och anstränga mig men ger man inte upp och visar det man är grym på går allt. Blir så irreterad. Skulle inte kalla oss rika alls men eftersom vi äger vårt eget hus räknas vi som det i Sverige. Så då ska inte vi som jobbat för det få ha det utan istället dela med oss till dom som inte har lika mycket. Tyvärr men jag håller inte med någon stans. Jag ger gärna bidrag till rädda barnen, röda korset mm för folk som inte har nått alls och inte kan mm men inte bara hej vilt till alla som finns runt om, nä faktiskt inte för då ska alla i hela landet i så fall jobba lika mycke, få lika mycke pengar mm men så blir det inte i alla fall.
Undrar hur det skulle göra vårt Liv rikare?? Nej pengar är inte alls och jag vill inte låta ego men nej, bara NEJ!
På söndag kommer förhoppningsvis dom blåa att vinna och få fortsätta att jobba på och få mer tid på sig för sånt andra tycker dom inte lyckats med. Jag säger nej till ett rött eller röd/grönt sverige. Jag trivs bra i mitt hus med min lilla familj och jag planerar att fortsätta så. Men vi får väl se på söndag...


(mys i morbros gamla pyjamas :D )

1 kommentar: