fredag 24 september 2010

gunga is the shit right now!!!


Igår gungade vi lite med Alvinobambino och Julia kom med och fick busa lite. Sen gick vi hem och fikade och lekte och pratade lite skit =) Vi kom på att vi nog är lite vuxna ändå och att singlar är lite crazy :P men hon måste anpassa sig lite sa jag nu när och är one of them haha :)
Mamma, pappa & brorsan kom förbi sen och åt midda och busade. Enzo tyckte det va jätte kul och visade vad han lärt sig och han höll sig vaken lite längre. Men kvällen blev jobbig ändå. Han sov 30min och vaknade sen. Fick ta upp honom och gunga och han somnade men vaknade när jag la ner honom. Så blev det 4gånger sen gick jag in i vår läng och la honom, han fick böka runt lite och jag ligga och klappa, gunga honom på magen... mm och så deckade han totalt tillslut, han va ju trött men nått konstigt tillsammans med näsan störde. Sen när han sovit ordentligt i typ5-10min lyfte jag över honom i sin säng igen så att jag får sova ordentligt. Vid 1 vaknade han till och jag tog in honom till mig och han somnade om direkt. Han bökade runt lite i sömnen ca 1gång i timmen så jag sov inte jätte mycke fast han gjorde. Mamma säger att det kan va fullmånen och fast jag inte vet om jag tror på sång gillar jag ideen för då är det snart över :P Märkte att snoret va iväg sådär när han vakna första gången men kändes inte som det var det enda och han va som sagt mycke, mycke trött. Menmen, bara vänja sig annars. Vi har ju haft en kille som sovit så bra hela tiden och knappt väckt oss alls till skillnad från många barn så bara vara glad att det va så första tiden i alla fall. Men det återstår att se.
Nu slappar vi bara och Enzo leker för fullt. Bättre på att leka själv nu men jag verkar vara lite störande :P När jag tömde diskmaskinen lekte han i vardagsrummet men så kom jag och då gnällde han till, men nu leker han igen. Men han har hittat en av mina gardiner och försöker dra i den och när jag säger ajaj så skrattar han satan..haha ungar är för underbara!!
Vet inte vad det blir sen, kanske leka en lite sväng med Alvin men dom är borta nu så vi får se. Annars blir det en lugn fredag själva för oss två och tänka på världens bästa pappa som är långt, långt bort!! Vi saknar dig Rickard så otrooooligt mycke!! Känns tomt att han inte kommer hem om kvällarna och jag är glad att detta inte är en vanlig åkomma som för andra. Har inget emot att vara själv ibland men inte i 1veckan om och om igen. Ska nog låna ut honom till S sen när hennes man måste åka och jobba dådär mycke.
Nej nu ska vi leka sen ska vi nog ta en prommis till affären. Skulle va mysigt med lite fredags mys ikväll men man vet ju inte om det finns nån chans för det sen. Om kvällen blir som igår kväll? Aja får se, måste i alla fall köpa havregryn och plocka upp en tidning :) kram på er och trevlig helg!!

3 kommentarer:

  1. Tack! Ja det är en hel del.O roligaste är ju ändå att folk kommenterar! Superkul!

    Huset vi har tittat på(o nu är vårt!!)ligger här i Kungsbacka kommun.Ca tre mil söder om Göteborg. Vart bor ni någonstans?
    Så JÄKLA glad att vi vann.Helt galet!

    Ensamma? Jobbar din karl borta eller så?
    Hoppas ni får en galet skön fredag iaf! KRAMAR

    SvaraRadera