måndag 6 september 2010

fullt ös i helgen

Mammas lilla sötnöt!!!
Blir låte små hopp här i bloggen men jag har ju trots allt ett liv och i helgen har R's föräldrar och syster med familj varit här och då blir det inte massa tid över. Men nu sover plutt en LITEN stund så då kan jag uppdatera lite. I fredags jobbade R hemma som dom flesta fredagar men han hade massa och göra så vi skötte oss själva ändå. Efter massa data och telefon så åkte vi iväg skulle provsitta en vagn åt Enzo. Jag har misshandlat våran lite och chassit är nu skevt och även om ett nytt är grymt mycke billigare känner vi att det är slöseri att lägga pengar på ett nytt när vi tror nästa kommer bli lika dant efter ett tag. Man måste ju kunna köra med vagnen. Dock kollar vi inte på nån rejäl Emmaljunga som aldrig går sönder och är perfekt för skogspromenader mm. Nejdå vi är ju lite speciella och R kallade honom och Enzo stekare sist igår så vi kollar på en dyr än såklart. Jag har kollat på blocket och har inte nån som helst problem med att köpa en begagnad men vi ville gå och testa en först eftersom Enzo vill sitta själv nu så vet jag inte riktigt om den är bra just då. Hans vagn är ju plan sitt del så när han sitter fast behöver han inte luta sig mot ryggstöder utan kan sitta själv och luta sig ut och kolla på saker. Detta kan han kanske inte i den vi funtar på men vi får väl se va han säger.
Vi åkte dig för att testa och sen köpte R en. Kan faktiskt skylla på honom även om han skulle skylla på mig men bara för han vill köpa saker till mig är det inte mitt fel haha, är ju till och med till Enzo liksom :P ;)
Han kan i alla fall (när han är fastspänd men måste han ju i alla fall va) luta sig framåt och hänga då det är klart godkänd. Blev då en Bugaboo Cameleon Black Limited Edition. Alltså är allt svart. Chassit är ju i silver/grått annars men vi gillar svart så blev as nice. Blev också ett mörkblått sett med fleece sufflett och sitt dyna till vinter vi blev bjudna på och vi köpte till en blå åkpåse. Så OJ DET BLEV EN NY VAGN IGEN - haha.
Men man kan inte riktigt räkna resevagnen tycker vi för den ska vi ju bara ha på resor inrikes och utrikes!!
Sen efter åkte vi hem och mös och städade och sen kollade vi film och åt lite godis.

Lördag städade vi morgonen också och sen kom svärföräldrar och R's syster med barnen. Mina föräldrar kom över också och fikade och så firade vi Rickard en vecka för tidigt. Åt tårta och han fick sina presenter. Han fick av mig, enzo, föräldrarna och mina föräldrar tillsammans en Ferrari jacka ha verkligen önskade sig men som va lite dyr. Jätte fin verkligen!! Sen fick han en maskot av Enzo som är en Nicke Nyfiken med bygg väst och hjälm som han har när han är på byggena. Får se om den får sitta i bilen eller om den får stanna hemma på kontoret haha :P
Sen va vi inne i stan en sväng och åt midda och kollade vart Samuels nya lägenhet ligger som han köpt. Stads fanatriker..
Sen på söndagen va det dags för Veronika att springa Tjejmilen och vi åkte in och stälde oss på djurgården för att kolla och hejja :) Duktiga V!! Såg också Samuels gamla Anna kuta förbi och jag såg en av lillbrors gamla dagis fröken också men missade en del som man borde känt igen också tydligen - haha.
Sen gick vi runt HELA stan för det tyckte bröderna Eriksson va en bra ide medans jag gick långsamt med två små (mellan små kanske :P) tjejer som verkligen inte ville gå mer. Rickards mamma va väl inte jätte glad i fötterna heller tror jag :p Sen hem och vila och mysa lite innan detva dags för hela bunten att bege sig mot Borlänge igen -tills nästa gång :)
Idag har vi testa natt välling för första gången me och han sov bra. Vaknade fortf. kl 5 och skulle ha mat som han nu gjort i 1veckan men det är lugnt och vällingen kanske tar ett tag innan han fattar att det räcker lite längre, eller så gör den inte det och 1gång på morgonen och han somnar om kan jag absolut leva med min duktiga prins. Vaknade straxt efter 9 och då åt vi och gick sen direkt över till Sarah och Alvin dit också Maya och Mille kom. Jätte kul för dom har ju inte vart me på hela sommarn. Va jätte roligt och han har ju växt som bara den och kan massa mer nu. Är ju 10månader så väldigt lik Alvin i storlek och hyss :D
Vi fikade, lekte, gick promenad och Enzo gungade för första gången och det kan jag lova va roligt. Synd jag glömde mobilen så kunde inte ta kort - men det va mycke, mycke omtyckt :D
Så gulliga dom är kan jag lova. Sen busade vi ännu mer efter lunchen och det har vart en riktigt bra dag!!
Pratade med mamma me och nu är det bokat. Jag, Enzo och mamma drar till London på fredag!! Woho!!
Enzo har dock för andra gången vägrat flaska på dan utan åtit gröt och matburk. Inte redan säger mamma. När man är ''liten'' ändå kan man faktiskt blanda med flaska. Bättre säger dom me för det är lite tidigt att BARA ha mat redan vid 6månader. 7-8månader kanske. Menmen, får väl se man kanske inte har nått val!! Men då blir allt lite krångligare igen än att ha med termos med vatten och pulver igen. Lilla bestämda prutt plutt!!
Nej nu ska det lagas köttbullar så blir älskligen glad!!! Sen ska jag ringa mamma och få alla tider för helgen!!


Smakar lite tumme :)

Leka lite med gosse kograffen :) mammas glada kille!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar