onsdag 2 september 2009

2 Sept.

Hej alla.
Jag vet att jag ska va flitigare med att uppdatera här men ni vet ett heltids jobb där man ofta får ta me sig skit hem också och sen att va med barn lämnar inte så mycke tid över till...något alls faktiskt :P
Hinner knappt träffa min egen mamma för fan!!
Nu mår jag så hemskt så nu speciellt har det vart illa.
Illamåendet gick över vid vecka 11 och då sa alla (inklusive barnmorska) att då kommer det garanterat inte tillbaka. Bra för mig :D
Men woho. Nu vet jag i för sig inte om det är bebis, virus eller både och men förra torsdagen vaknade jag upp och spydde konstant fram tills jag deckade på kvällen sen. Fick i mig en mandarin och that's it.
Freda samma sak och lördag mådde jag riktigt risigt men det kom inte upp nått. Heller inte ner i för sig.
Sönda kunde jag äta för första gången och då fick kroppen en energi kick som hette duga.
Tyvärr räckte den inte längre än till 15min inne på Audi och sen va jag helt utpumpad igen.
Men månda ringde klockan kl.05.00 och hade inte nått val utan pallade mitt arsle upp ur sängen.
Mådde inte bra men överlevde och fick i mig LITE frukost och ännu mindre lunch men nån mandarin också. Tisdag däremot spydde jag innan jag åkte men men. Jobbet måste man till.
Hoppas till gudarna att det inte ska bli en ny morron vana bara!!!
Ska ta en ny bild på magen också och lägga upp. Alla säger så olika.
Vissa tycker inte det syns alls och vissa (inklusive mig) tycker det syns grymt mycke.
Är i alla fall i vecka 14 nu (blev tillbaka dragen 1v på ultraljudet vi va på) och börjar v.15 på fredag.
Har ju inte skrivit om de heller men inskrivningen är inte så mycke att prata om förutom att vi har alla förutsättningar för världens friskaste barn sa dom och ultraljudet va bara för att lugna att allt va bra. Hjärtat slog och den kunde inte ligga still för 5öre men mer än det såg dom inte än :) Lägger upp en bild på det också ska nu se!!
Ska dit igen den 30:e September!

Vill också ge en eloge till en viss pojkvän som jag inte vet vad han äter för malin medicin.
Hur klarar han alla humörsvägningar, illamående och gnäll?? Jag är ett monster haha!

Tjollahopp!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar