söndag 7 augusti 2011

underbar kväll med Enzo + kilo jakt!!

Har jobbat hela dagen idag & när jag kom hem va jag hungrig så mat smakade gott. Sen hade jag en jätte mysig kväll med min älskade son.
Först gick vi till parken här i området & lekte som galingar. Enzo åkte till & med stora stora rutchkanan med mig & själv. Han klättrade & hade sig & va såååååå söt :)
Sen tog vi ut hans ''motorcykel'' på gångvägen mellan alla hus i området & han fick köra runt & fasen va snabb han har blivigt nu :) sjukt duktig & tycker det är sjukt kul för det är där han ser massa stora barn cykla hela kvällen!!
Sen gick vi in & duschade tillsammans. Va skit kul & Enzo ville såklart aldrig bli klar. Sen kollade vi lite musik på tv med farmor som såg Lotta på Liseberg & lugnade ner oss innan det blev välling & sängen!!
Så nu sover prutten & vi kollar lite film i soffan innan vi ska sova, sååå trött & mycket jobb i veckan!

Just jag kom på en sak föresten.
Ville ju dela med mig av min "vikt kamp" sa jag (inser nu att det va i februari) men vågade aldrig yttra mig & mest av rädsla av att det säkert ändå inte skulle fungera för jag tröttnar för snabbt/lätt. Men måste nu faktiskt dela med mig lite även om jag inte nu är stolt över siffran på ett sätt som betyder slut. Men det har fasen gått bättre än jag ändå tänkt & efter att ha fått 2komentarer i Sthlm i torsdags att jag har gått ner i vikt sen sist & nu igår fick höra att jag "rasat i vikt sen jag kom hit" (fast det bara rör sig om ca 1-1,5kg) så är det ändå nått & till min lycka kommer jag i klänningen till bröllopet i slutet av augusti.
Men vi får väl se hur det håller i sig för har en sjuk tendens att va uppsvullen nån vecka i månaden me :p

I alla fall så gick jag lite ner & upp & ner & upp igen efter Enzo & från att ha att ganska nöjd för att faktiskt ha fött ett barn så blev allt tvärtom & jag kände mig gigantisk.
Så den 16/2 2011 beslöt jag mig att joina vickis (Rickards syster) taktik.
Äta lite mat varannan till var tredje timme & jag körde var tredje för jag trodde det va IT men hade kanske gott fortare till & med med varannan. Menmen:)
Så den 16/2 vägde jag in mig & hamnade på hela 81,5kg. (UUUHH)
Känndes bedrövligt med min längd & före graviditets vikt så faaan!!
Och när jag va hemma med Enzo måste jag säga att det gick sjukligt lätt, värre när man gjorde saker men fortfarande helt tänkbart.
Den 24/3 vägde jag mig nästa gång (på samma våg) & nu visade den 77,5kg vilket såklart gjorde mig överlycklig. Nått hade hänt alls fast jag inte riktigt tyckte att jag såg det själv men visar, det började synas på kläderna nån stans ibland.
Sen den 20/5 blev nästa vägning & svaret blev 76,5.
Detta va ju alltid nått tyckte jag & jag förstod ändå varför då jag helt dalat ätandet & åt mycket & sällan igen, dumt :/
Sen 25/7 vägde jag mig nu igen & vågen visade 75kg då jag precis börjat med ätandet igen.
Och sön sagt kommer jag kIklänningen. Så nu skulle gärna hinnas me 1-1,5 kg till för klänningens skull (på 20dagar) wish me luck!!!

I alla fall är sumeringen :
16/2:
81,5kg
24/3: 77,5kg
20/5: 76,5kg
25/7: 75kg


Alltså fast jag inte är nöjd (då mitt mål är mellan 60-65kg så kan jag va ganska nöjd ändå) så har
jag gått ner 6,5kg på den här tiden. Trots att det visst är lång tid är jag lite nöjd att nått hänt alls, men är inte bra på sånt här som sagt så nu får vi väl se :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar