måndag 22 augusti 2011

en stor måndag


(hälften av kussinerna - Milwa, Max, Enzo, Tindra, Tuva & Linnea)






Första måndagen Enzo lämnas på dagis helt ensam & min första dag på nya jobbet.
Yes jag fick jobbet =) Berättade jag vart?? Ett gym som heter Må Bättre. Va på intrevju med ägarna i fredags & dom älskade mig av någon konstig annledning så nu har jag fått jobb =) woho!!
Och Enzo skolades ju in förra veckan. Gick med pappa mån-ons & torsdag lämnades han själv. Gick bra men han hade inte sovit middag utan somnade direkt på vägen hem när vi hämtade honom tidigt kl 13.00.


Idag får han gå själv, vi lämnade honom 09.00 & hämtar honom runt 13.30. Bra med lite kortare dagar nu i början så är nöjd med att vi kan börja så nu när Rickard inte dragit igång än.

Tillbaka till jobbet så gick det som sagt as bra i fredags & den andra receptionisten som va den som körde mesta av den här rekryteringen ville verkligen ha mig, ja vet inte vad jag gjort :) haha

Känns i alla fall bra & känns skönt att i detta läge ha jobbfrågan löst, går ju inte så bra med husförsäljning när världsekonomin är upp & ner så jobb känns ganska viktigt för att kunna betala i värsta fall 2 hus.

Jag börjar idag & första veckan ska jag gå med den andra tjejen. Kommer få lära mig allt men mycket stämmer ju överens med SATS system då det bland annat vart SATS för 7år sen & eftersom det är just ett gym.

Är dock mycket som skiljer sig också & enligt vad jag märkt än bara positiva saker.

Tex jobbar dom ''platt'' & dom har tagit bort Platschefen så vi är alla på centret på ''samma nivå'' vilket funkar väldigt bra just här & jag tror jag kommer tycka är mycket bättre också.
Sen får man arbetskläder (byxor, västar, jackor mm). Man jobbar heller inte alls på samma tider.

Innan Enzo jobbade jag kväll 3g/v bland annat vilket jag absolut inte skulle vilja göra nu när han är här. På Må Bättre jobbar jag 1kväll ena veckan & nästa vecka 2kvällar, alltså enligt mig inte farligt alls, det kan jag göra utan problem. Sen istället för att jobba en hel helg jobbar jag bara lördagen på mina helger (om jag inte vill jobba söndag men jag skippar det för att va med enzo) så helgerna blir ju inte direkt dryga dom heller. Nej jag tror det här kan bli bra. Vi får se hur kvällen går, spännande :)


Dock känns det som om världen ändå är lite emot oss just nu.

Vi får inte huset sålt pga alla jäkla ekonomi problem i världen. Först va det Grekland & nu USA & vi börjar känna oss lite uppgivna. Vi hittade ett hus vi föll för & ville ha om vi flyttade hit & med vår ekonomi kunde vi köpa innan vi sålde. Dock vill vi såklart inte sitta & betala för ett hus vi inte använder, vem vill??

Vi håller på att kolla lite uthyrnings allternativ just nu eftersom det går sisådär men vi får väl se, håll tummarna allihopa!
Och sen så vill jag bara flytta in nu. Det är inte ''sol & gröna ängar'' att bo hos föräldrar igen.
Jag vet att det är lyx att inte behöva laga mat varje dag & liknande men jag är trött på att gräva i IKEA kassar efter kläder (får inte plats i den garderob & byrå som finns, vi är ju trots allt 3pers), att hunden busar, att inte kunna ha ordning på ens egna saker eller kunna lägga vad man vill vart man vill utan att dom försvinner lite senare. Nej jag vill bara ha någon eget igen. Känns så sjukt långt bort & jag vet att vi aldrig varit så här nära man tycker aldrig vi kommer dit.

Har ju bott här sen 18juni, 2månader alltså. Sjukt länge!!

Men 1månad kvar drygt. Bara kämpa vidare & hoppas det inte känns värre för att man börjar jobba.

Men vi ÄR OTROLIGT TACKSAMMA att vi får bo här såklart!!!

Nej nu ska jag dricka lite te, mysa med Dean & tänka positivt =)
att få va nära alla Enzo's kusiner & fastrar, underbara människor!!!





(jag har fått jobb present till mig själv =) 69:-)


(Enzo & Max med farfar/morfar..... Enzo myser i Tuvas knä)



(Enzo lär sig att driva ett företag.... Enzo kollar bollibompa med kussarna. Vill sitta med Tindra)



( Enzo på skoter prommis med mamma)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar