måndag 23 augusti 2010

måndag igen

Yes, så va den här igen... Känner mig inte på topp idag men har väl vaknat på fel sida :P
Helgen har vart toppen. Fredag lekte vi med Alvin, va på banken och sen kom svärföräldrarna. Vi hängde mest på kvällen och Enzo visa alla sina nya ''skills'' :) Han sitter nu som ett proffs och står på alla fyra och gunngar. På lördag morgon så drar han också fram knäna som när man kryper men har kvar armarna så blev ett fint framåt dyk :) Men han är så duktig min prins!! Har jagat lite grejjer till mitt nya projekt i helgen me. Vart och köpt en taklampa, en spegel & en lampa som ska stå på vår nya byrå vi ska inköpa nån dag i veckan. Vet inte om jag sagt att jag köpt 2stolar me? Kommer bli så jäkla grymt. Det är sovrummet som är mitt nya projekt och har slängt ut exakt allt utom sängen. Städat i, under och på varenda kant i rummet så fan va frächt det blev. Sen ställa i ordning säng och stolar och har målat tavellister så dom ser lite ''gammla'' och slitna ut. Satt upp dom igen. Så alla mörka möbler, gardiner, budda figurer mm har alltså åkt ut. Vill inte släppa dom är dock så får se om jag ska göra om kontoret nästa och sätta dom där. har dock sålt lite saker jag hade över. Vill inte ställa allt i källaren för vet att det kommer aldrig tas upp igen så varför..
Nu går jag bara och väntar på byrån för då kan jag göra allt sen men innan det funkar det inte riktigt, men det är en jäkla skillnad redan och både jag och rickard är nöjda so far. Ni får se bilder sen när allt är klart :)
Sen i lördags va det midda i stan med hela min familj och R's storebror och förädrar - trevigt!! Sen va det crusing i stan och vi gick fram och tillbaka och kollade in alla bilar. Fina vissa, mycket fula vissa :P Enzo somnade efter en flaska vid 22.30 ca och sov hela kvällen. Bytte från vagn till bilstol - sov. Bytte från bilstol till skötbord - sov. Bytte blöjja och ner i sängen - sov. Vaknade 09.30 nästa morgon. Duktig kille!!
Sen söndag åkte R's föräldrar hem ganska tidigt. Vi tog det lugnt och jag stökade på rummet och sen köpte vi massa saker till tacos och åkte hem till mina föräldrar. Enzo va jätte glad och visade upp lite nya moves. Han la sig på mage och tog sig ramåt som nån sorts säl. Eller brakedansare skulle jag nog mer säga :) skit rolig va han i alla fall när han jagade leksaker och tillslut fastnade under en skänk haha, galning. Sen va det hem och sova för familjen Andersson/Eriksson.
Idag är det måndag och R har dragit till jobbet, jag sitter i soffan och Enzo tar sin första nap för dagen. Sen vid halv 5 ska vi till banken igen. Har varit på olika men nu bestämt oss och ska fixa det vi nu ska.

Har totalt tröttnat på allt tänk om figur me. Borde bli peppad av folk som kommer i form men blir precis tvärtom. Känner att dom som bara sugs in i mina storlek igen är så irreternade. Göra inte ett skit eller anstränger sig alls och har tröttnat på att en själv måste kämpa. Tillräckligt att ta han om en bebis. Vill inte tänka på träning och äta nyttigt, Speciellt inte när R är som ett barn med mat och inte vill äta sallader dagligen eller liknande. Aja ska gå och svära lite för mig själv och äta nått nyttigt :P
Ha en bra dag!!

1 kommentar:

  1. Vilken liten going ni har!
    Håller med dig! Lättare o skjuta på allt som har med träning o göra!Räcker väl med promenader o kånkande!

    SvaraRadera