söndag 12 december 2010

så är veckan snart slut, 3 advent

Det blir sina små hack emellan här men finns inte space:et så kan det bli så. I fredags va det i huset som gällde, vi va först runt och hämtade lite material med pappasen och åt lunch och efter det så dumpade vi Enzo hos Emma & Krille (fast va bara Emma som va hemma när vi kom). Va ärligt talat lite nervös eftersom han vart så mammig och gnällig senaste veckna man vet också att Emma vet va hon gör och är så van vid ungar så litar på henne till 100% och sa också att hon får ringa direkt om han blir så så kan jag komma tillbaka och så får vi leka alla istället :) Men det gick JÄTTE bra och han skötte sig fint, blev bara lessen när vi kom tillbaka sen för att markera att vi inte borde lämna honom haha, ungar :P

hade jag i alla fall en bra men/och otroligt snabb dag och när han va där la vi golvet i halva vardagsrummet och kvällen va det ju idol final att kolla på.
Jag tyckte att Minna va jätte bra men hejjade absolut som dom flesta i sverige på JAY, like a pray är ju bara för grym med honom!!

Sen lördag så prata mamma om vi skulle åka till huset och lämna enzo med henne men jag stannade hemma för enzo va hängig och har feber. Sen fick vi gäster (eller mamma och pappa men bor man här får man va me) :) och gott blev det. Toast skagen, Oxfile som va perfekt blodig och hasselbacks potatis, morötter & sparris, mörkel sås och kladdkaka. Helt sjukt gott. Enzo va hur snäll som helst men blev sen väldigt trött och febern gick upp till 40,1 grader. Men han drack och åt och va inte sådär ''borta'' så han fick sitta i mitt knä och satt HELT still, somna till lite ibland men vaknade när vi skrattade och höll på. Somnade och åt 4g under natten och på morgonen va han pigg som en nötkärna. Han brukar ju bara äta 1g så vi va förvånade men som sagt så verkade han ju bra sen så va väl därför. Men sen ikväll fick han lite feber igen men inte mycke. Dagen idag har gått snabbt för mig. Vid halv 1 gick jag så fick killarna va hemma och busa ochjag gick på julmidda med SATS Älvsjö. Sjukt gott, sjukt kul att träffa alla och mysigt. Sthlm's bäst julbord sägs det och det förstår jag. Fy fasen det va inte lite heller, sjukt mycket mat!! Kom inte hem igen försen 16.30 för jag och några tjejer stod utanför och pratade sen ett bra tag. Kallt men otroligt trevligt och jag insåg att jag inte riktigt vill va hemma till 1maj, menmen!! Men R's nya jobb blir det ju så men insåg att jag vill ut i ''livet'' igen och umgås med vuxna sådär mer igen mm. Kanske får börja nån kväll och nån helg igen eller nått, hmm... Älskar ju att va me Enzo självklart, utan tvekan och älskar att vara med honom men tycker att efter 10månader hemma så saknar man det sociala, samhörigheten och allt det med jobbet. Skulle absolut kunna gå tillbaka till jobbet på minisats som jag sagt till jobbet me och jobba med barn för det har ju ändå den sociala delen. Dom vuxna omkring, många olika barn, arbetskamraterna och liknande, ja ni förstår säkert. Men vi får se hur det blir... Finns 2 öppningar just nu som skulle passa men är ju helt plötsligt fel tid, hade han dock jobbat kvar på förra hade vi bytt direkt för vet ju att han vill det också. Aja nu ska jag släcka ner och gå och lägga mig tror jag. Pappa och Rickard är i huset en sväng lite sent eftersom det inte blivigt nått idag så jag lägger mig själv tror jag, orkar nog inte vänta, känner mig seeeeg..
kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar