torsdag 2 december 2010

2december

Idag är det andra december och nu börjar nedräkningen till julafton. Och idag är vi alla helt friska också :) Enzo har nämligen haft lite roliga blöjjor och sen spydde han igår natt igen men det verkade som det va sista för efter den mådde han bättre, åt bättre, sov bättre och hade mycke finare blöjjor också. Så skönt och idag är han helt återställd :) Men han har nog kommit in i den typiska separations fasen nu han me. Inte när vi är bland nytt folk eller barn, då är han på tok för nöjd men när vi är hemma så är det PÅ mig hela tiden och om han är med mormor eller liknande går det bra tills han hör att jag är på G in då han börjar böla och ha sig, som att visa att jag inte får gå nån stans. Och igår höll vi på hur länge som helst för att han skulle sova trots att han sov. MEN han skulle promt sova med kropps kontakt och vägrade sova när man la ner honom, mupp :P va mysigt när han sov på mig på dan x2 men på natten nejnej, men han sov sen ända till 6 innan han åt en liten flaska och somnade om för att sen sova till 9.30 så det gick bra tillslut i alla fall :)

Idag kom mamma hem på lunchen så jag fick åka till huset. Tyvärr fanns det inget alls för mig att göra just nu. Väggen mellan vardagsrum & kök har R i alla fall rivit. Hallen har Jonas spacklat 2ggr så nu är väven borta och fast det bara va väv tycker jag att det va en jäkla skillnad. Köket dock är dom sist jag va där, tomt och rivet. Ikväll sätter R upp gips på väggarna, tak och sen åker pappa dit och så ska dom tillsammans bygga bakl och lägga på lite vägg på varje sida av hålet så att inte övervåningen brakar ner på oss där nere sen :P

Så det går framåt och R tror/hoppas att han ska kunna börja lägga golv nästa helg. Denna helg blir vi borta fr-sön så det måste ju räknas bort dom dagarna men Jonas ska måla i alla fall hall tak och vardagsrums tak vad jag förstår nästa vecka och förhoppningsvis väggarna me om han hinner me så vi kan lägga golvet utan att behöva täcka allt sen. Blir nog grymt. Får se va ni säger om hallen sen, blir lite annorlunda twist där :P Tror det kommer bli jätte coolt och passa oss perfekt men kommer nog få några som inte håller me :P

Nej nu ska jag snart sova, brevid Enzo penzo ferrari boll :D

1 kommentar:

  1. Hej, vill önska en riktigt fin helg! Kramar i massor, jenny

    SvaraRadera