tisdag 3 november 2009

tisdag - v. 22 + 2

Hej. Nu blev det lite för många dagar sen sist igen.
Träningsfesten på jobbet förra torsdan gick bra och det va fullt ös på jobbet. Fick redan på att en hemsk person jag försökt komma bort från senaste året har börjat jobba på sats så dagen va lite mer panikartad än vanligt men fick ordentligt stöd och skönt att ha en mamma som man kan ringa också. Tänker inte säga så mycke mer om det här men hemskt va det i alla fall. Annars har hela helgen bestått av att röjja ut emmas skit :P haha Ut skulle hon och så va lägenheten upp och ner vänd igen på 2sekunder. Fasen va skönt det ska bli när vi flyttar istället för att vi bara drabbas av alla andras röror :P Gick i alla fall bra och nu är hon nere i egen lägenhet och vi har hela kylskåpet för oss själva :P haha
Vi va också på kyrkogården i helgen. Gick dit på kvällen och tände ljus och gud va vackert det va. Ljus och folk överallt och en stämning som är både fin och sorglig, saknar dig farfar <3
Igår va jag så grymt trött men vi va tvugna att åka och storhandla ändå så iväg bar det. Får fasen alltid ont i magen när vi storhandlar men jag klarar av lika långa vändor på andra ställen så vet inte vad det är för skit. Kanske bara är Enzo som hatar Coop Västberga haha När vi kom hem och packade in så fick jag ordentligt ont i alla fall. Fick lägga mig ner men det blev inte bättre, snarare värre. Låg och kved och efter 30min började jag gråta också. Ruskigt obehagligt. Efter en timme tyckte Rickard inte att det va kul att försöka övertala mig att åka in så han ringde sjukvårdsupplysningen och jag mamma. Dom frågade Rickard massa grejjer men orkade inte koncentrera mig nog för att höra. Men dom trodde att det hade med min nya plåga att göra. Har sen nån månad sen fått sånna här underbara sura uppstötningar och nu trodde dom mest troligt att barnen klämde åt lite fel och att det va magsyra som kom helt fel. Men på det sättet som det högg så känns det hel knäppt att det skulle ha med nått sånt att göra. Låg och kved i 2tim innan Rickard mixtrade lite med sängen så min huvud del blev hög och jag la mig. Allternativet och om det vandrarde nedåt va nämligen förlossningen och no way. Hoppades bara på att Enzo inte skulle bli allt för stressad av allt det här så han får för sig nått där inne. För än kommer han inte ut minnsan. Jag är inte dum. Han måste stanna MINST 2-3mån till för att ha en chans här ute så.
Men fan va läskigt det va. Men med Rickards hand på min rygg så somnade jag medans han kollade lite Vänner brevid. Älskar honom så och vad han gör för mig och hur han bryr sig om mig/oss. Han är underbar!!
Men nu är det i alla fall typ 4månader tills prinsen kommet by the way.
Han är ju beräknad 6mars så då är det 4månader och 3 dagar men jag och mamma tror att han kommer den 1 mars så då är lite 4månader - 3dagar tills han kommer :)
Ni får betta lite med mig på olika datum så får vi se sen :)
Jag är ca 2v tidig och min bror och syster är nåra dagar tidiga så jag tror inte han kommer att bli sen men man vet aldrig. Jag tror i alla fall att han kommer på Farfars födelsedag!!

Puss på er, nu ska jag jobba mig igenom denna dag så jag kan åka hem till mamma och ligga lite i hennes knä efter igår kväll, man behöver det ibland!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar