onsdag 7 oktober 2009

7 okt - Nada energi!

Satt och pratade om det här med emma igår och nått är verkligen fel just nu. Och nej det handlar inte om att jag är gravid. Vet att det gör mig extra trött och allt och gud det känner jag men det är inte det och egentligen vet nog både jag och emma vad våra problem är. Vi har noll energi kvar och det handlar inte om att vi behöver sova eller ens semester utan det är nått annat som saknas. Tyvärr vet jag att det handlar om vart vi jobbar nån stanns. Ett jobb som SUGER ur en all energi och allt humör och man får ingenting tillbaka. Knappt den 25:e varje månad ens. Jag kan bara tänka mig hur mycke gladare och trevligare jag skulle vara mot Rickard tex ifall jag hade mer fritid och inte behövde oroa mig hela tiden, ta me mig skiten hem och inte kunna sova pga. det. Men men, om 5månader kommer prinsen (exakt 5mån till BF igår) så jag kan liksom inte göra så mycket åt situationen just nu. Men det är tråkigt att känna såhär.
Hade nog njutit så mycke mer av den här tiden annars. Men det blir nog bättre, kan inte hålla mig tills första sparken. På ultraljudet sa hon att jag defenitivt redan haft några men att jag trott det vart annat och att jag har en stötdämpare så kan nog dröja längre innan nån utanpå magen kan känna det. Moderkakan har nämligen valt att lägga sig utåt mot navel och det dämpar ju såklart när det sparkas. Så ibland får ja damp och bara sitter och försöker känna, fundera och störa honom lite så jag kanske kan få känna nått, men inget än.
Jag är i dag i v. 18+3. Ska på nästa samtal hos barnmorskorna nästa freda och ta lite prover på mig igen och lyssna och prata lite =) har snart gått halvvägs och det känns kul =) om knappt 2v liksom. Igår va jag och åt pannkakor hos mamma och det va as mysigt, mådde nästan dåligt när jag skulle åka där ifrån för jag ville inte, ville stanna med dom. Menmen, va väl lite för jag va själv också kanske. Har i alla fall somnar vid 9 tiden 2dagar i rad och det har vart grymt skönt och idag ska jag sova relativt tidigt för att ha slutat sent också. Börjar 2tim tidigare imorn pga. massa personal strul :/ blääääääää!!!
Imorn kväll när jag kommer hem är i alla fall Rickard tillbaka, sååååå skönt =) han har ändå på tok för mycke kul på sina resor tydligen =P afterwork drinkar, träffa kusinerna, drinkar med nya kunder mm. Men skönt tycker jag att han får ha lite kul och inte bara sitta instäng med mig, stackarn!!
Fick by the way blommor med bud från honom igår =D jätte fina, röda rosor och lite andra röda plandade med ett jätte fint kort, älskar min plutt och att han gör sånt för mig utan egentlig annledning. Han är underbar!!!

Puss & kram på er alla och ni får jätte gärna skriva nån komentar ibland :) :P


Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar