torsdag 26 juli 2012

en ''ta hand om'' vecka

Nä, en vecka sen sist igen. Och ändå känner jag mig ensam på kvällarna. Men när man knappt kommer ihåg att man behöver äta när man mår lite konstigt så kan man ju inte komma ihåg att kolla datan :P I alla fall har inte jätte mycket roligt hänt utan snarare lite mer trist.
Måndagen började toppen med ''Playdate'' med Sarah & Alvin (och Mira & lite Alex då :) ). Barnen lekte massa och jag och Sarah fick massa prat tid. Dom tjivades lite me men inget farligt. Gav varann en lite bitch slap och så va dom över det. Fråga man svarade Alvin: ''Ja vi bråkar'' haha. Sötungar.
Vi va där hela dagen och stanna över middag sen också (TACK SNÄLLA :) ).
Sen blev det lite mindre roligt. Mormor ringde och berättade att ambulansen hämtat morfar och han ligger på Huddinge sjukhus. VA FAAAAAN DÅ!!!
Då va det dags för nästa att passa på när alla hans barn också är på semester. Doock bestämde vi att inte oroa dom riktigt än försen vi visste hur allt låg till.
På tisdagen hämtade jag upp mormor och så åkte vi (och Enzo) in till sjukan för att hälsa på och kolla läget. Egentligen va han mycket bättre och hade säkert ''kunnat'' åka hem men istället tycker dom att det är lika bra att skynda på hans kransröntgen som han hade i September och göra den nu och man kan ju inte annat än instämma. Bröstsmärtorna han fick mm ska inte bara vara nått ''okej'' som man får leva me. Dock va det såklart stängt i Huddinge med just den sortens röntgen då inge sånna sommar vikarier finns utan blir till Solna för det. Efter några timmar med morfar följde jag och Enzo med mormor hem för att hålla henne sällskap ett tag. Så vi åt middag och fikade och umgicks lite innan vi åkte vidare till syrran en sväng. Ville egentligen sova men som Enzo tjatar om sin moster hela tiden va det bäst att åka förbi där en sväng :) haha
Sen onsdag va det toppen fint väder men min kropp va helt ur balans, orkade knappt till affärn och tillbaka så istället för att göra nått kul iväg nån stans fick Enzo bada pool hemma. På balkongen till och med för att jag skulle slippa springa så mycket som möjligt. Men va han nöjd eller vad?? :) haha min älskade lilla badkille. Sen kom också syster yster och Tuva och sen även Mickis en sväng.
Sen efter det va det ut och äta på resturang för mormor fyllde 75 och när hon inte kunde åka iväg som dom tänkt hon och morfar tyckte vi ju att hon självklart inte kunde vara själv på sin födelsedag. Så toppen barnbarn som vi är tog vi ut henne på middag. Hon gillade inte bara det utan att träffa sina barnbarns barn också så va helt toppen :) och Gott :D

Idag har vi också varit på sjukan men för att träffa farmor. Fikade massa och underhöll henne lite. Mycke bättre absolut med henne och träningen verkar bra men hon tycker det är sjukt jobbigt att fastna med talet hela tiden och är inte sig själv än :( stackaren!!
Sen följde syster me mig och Enzo hem och vi laga lite middag och umgick lite innan hon blev hämtad. Enzo är verkligen helt besatt av sin moster just nu, älsklingen :) Hon är i dagsläget mer poppis än kusinen :P
Sen han vi också varit och inhandlat en sak jag och lillen idag.
Jag gjorde väldigt klart för Rickard att när vi inhandlar en syskonvagn (ja vi känner båda att vi absolut måste ha en om man ska va själv med båda, annars blir det dubbla vagnar också så) men då vägrar jag sälja min Bugga. Älskar min Bugga och har inte ens använt liggdelen då vi faktiskt köpte den här vagnen när Enzo va runt halvåret.
MEN Rickard tyckte att va fasen ska vi ha två vagnar för. Och kommer du orka byta vagn i bagageluckan hela tiden eller kommer du då leva me att få glida runt med dubbel vagnen fast du är själv för det va ''lättast'' mm och jag håller ju me om resonemanget. Och så va han på NK med Krille & Emma en sväng & kom hem & sa. En Bugaboo Donkey då. Så att det jämt är samma vagn men du bara väljer om du tar på en del eller båda. Har ju sett den men inte ens tänkt tanken pga priset mm (och jag trodde inte han skulle tycka det) men efter lite diskution så ville vi ju inte ha en en skit vagn så vi måste betala lite för den ändå. Och om vi då tar dom pengarna + säljer vår Bugga och tar dom också så kan vi för samma peng ha EN vagn (dyrare visseligen) men bara en. Så så fick det bli.
Och nu har jag dealat och nu står den här. Redo.
Enzo har provsuttit och verkar digga den då det va hans tv fåtölj i 1tim sen men han trodde ju först det va hans vanliga bugga. Så nu när mina föräldrar snart är i landet igen så kan faktiskt liten få komma ut. Framför allt för att jag ska få överleva och sova lite mer.
Kan omöjligt somna nu (som med Enzo i slutet) men nu när man redan har en som väcker en på morgonen så är det en helt annan femma. Sov 4tim i natt tillskillnad från Enzo's 10tim (och han gäspade) jäkla unge :P så jag är död och kan inte längta med innan pappan kommer ner imornkväll - ÄNTLIGEN !!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar