onsdag 11 juli 2012

Sthlm


Va är det här för stor kille??

Nu sitter jag i soffan hos mamma och pappa i sthlm. Men inte är mamma och pappa hemma för dom är i USA med brorsan och ska tävla. Och inte är min man eller son här heller för R måste jobba lite till den här veckan och då va det bäst att Enzo stanna med farmor och farfar när R jobbar för jag ska nämligen spendera lite timmar på sjukhus. Fick veta väldigt sent igår att min farmor har fått en stroke. Inte bara hemskt som det är utan hemskt är också att hennes älsta son (pappa) är i USA. Dottern sen är uta och bilar i Europa och sen sista sonen är på västkusten (tur det i alla fall för då kommer han ju hem hyggligt lätt i alla fall). Vet att farmor vet att dom finns där ändå men ni kan ju föreställa er själv. Man vill ju vara hos sin mamma om det händer henne något och hon är rädd och ensam. Men som tur är är vi några barnbarn som mer än gärna  rycker in och vill visa att vi finns där No Matther What.. Så min ena kusin har bytts av med min syster och nu är jag här äntligen också och imorgon ska jag och syster dit och då är hon min farbror där också skulle jag tro!!
Känns hemskt och läskigt!!

Men nu är jag i alla fall här och R & Enzo kommer ner fredag. Sen stannar dom helgen och på söndag åker R hem själv. Jag och Enzo stannar sen tills mamma och pappa kommer hem från USA. Ska försöka umgås med folk och njuta av lite sthlm. Gå på skansen vill jag också och lite sånt. Får se hur allt går med farmor först bara!!

Va hos Barnmorskan i förrgår och va lite sådär. Mina järn värden va ganska mycket för låga tydligen så jag måste hitta tabletter jag inte mår så sjukt illa av eller börja dricka nån smörja från Hälsokostbutiken. Den här bebisen vill tydligen ha lite mer av mig än va Enzo ville (inte förvånad haha) så hon sa att jag ändå  verkar pigg och är duktig som orkar med skadad son alls som värderna ser ut. Men tvekar på att jag kommer bli piggare tyvärr. Har fått svårt att somna på kvällarna nu också. Hade ordetnliga sånna problem med Enzo och kan absolut va så att det började runt denna tid. Men nu har man ju honom och morgonen kommer snabbare och är mer aktiva än när jag väntade honom så får se lite hur jag ska orkar med slutet nu utan sömn.
Annars är magen bra, växer och knakar och värkar va en större bebis än Enzo. Sjukt mycket starkare också men har jag ju tyckt länge nu. Är i alla fall i v.31 nu så närmar mig något!
Nej nu ska jag glo lite tv innan jag ska decka i min mammas säng!! Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar