söndag 8 juli 2012

en små invalid son :(

Har inte uppdaterat bland annat för det inte har gått bra med mitt internet och velat lägga upp bilder som inte laddats men nu får jag ge mig. Får lägga in lite bilder efter istället.
I alla fall vart det ju Peace & Love vecka och först hade vi då Lina boende här hela veckan som skulle jobba där och sen onsdag eftermiddag kom också syster, Tuva och bror på besök.
Hur mysigt som helst och Enzo njöt som bara den. Leka med Tuva men Mackan också såklart och bara få vara med dom. När han vakna på morgonen va det det första han tänkte på och på kvällen när han skulle somna nämnde han att dom skulle leka imorn me, mammas hjärta!!
Vi fick gå på lite P&L också men vart inte mycket band. Såg Roxette och lite Magnus Uggla och sen va vi där en annan kväll och åt middag med R's firma och sen skulle vi dit och se lite större grejjer på lördagen men då va R helt deckad och jag ville inte gå dit själv eller möta upp massa FÖR fulla människor så vi sket i det. Annars kom ju mamma och pappa med bussen på fredag för det va race lördag-söndag så vi hängde såklart där hela dagarna hela högen då.
Skit kul som vanligt och snacka om att Enzo njuter. Han sov över  i bussen lördag också, det ville han absolut och då hade han det nog som bäst söndag morgon när vi inte va me. Då fick han va me på Line-up till och med och hade jätte kul!! Fick också privat skjuts av mormor som puttade omring honom i dragstern. Inte alla 2åringar som har sån tur i sitt liv, lycklig kille vill jag lova!!
Sen efter det va det en tråkig vecka utan sällsis som väntade men vi passade på att åka ut till faster Vickis och leka med Hampus och Alvin i viken. Tyvärr slutade det i kaos!!
Han hade i 2dagar hoppat studsmatta med killarna (va där både måndag och tisdag) men tisdag när han va lite för trött och skulle hoppa så härmade han sen killarna och bara hoppa ner över kanten istället för att använda trappan som han gjort ALLA andra gången (då han inte ropat på mig) och bara FLÖG!!
Såklart skada han sig illa och det va akuten nästa.
Sen dess har jag haft en tjock fet mage att bära på och en invalid 2åring. Han har ''vikt'' ett ben i foten. Ett som är så mjukt att man inte bryter det men det viks och gör sjukt ont och läker på några veckor och ofta får gipsas som en brutet ben men i hans storlek valde dom att inte gipsa. Vilket jag inte vet nu i efterhand om det va bättre. Är nu söndag och han har inte gått ett steg sen dess. Han kryper dock nu så mycket bättre än dom första dagarna då han bara satt helt still och jag bar mellan alla platser. Men nu hoppas jag han kan börja gå i veckan för min kropp säger ifrån nu.
Stackarn har i alla fall inte haft det lätt så har fått ta promenader och kolla på ankor att mata och lite sånt mens han inte kan göra så mycket själv. Mammas lilla söta stackare!!
Nej nu måste jag fasen sova, måndag imorn och en ny dag, hoppas på bättre koll och tid denna vecka så kanske ni får era updates :P
Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar