söndag 15 juli 2012

....


Ja nu har jag/vi varit här några dagar. Dom första dagarna har Bara handlat om farmor i förstahand och jag och syster va på sjukan hos henne igår igen.
Va mycket piggare och mer med igår och va jätte skönt att se. Försökte uttrycka sig lite men går inte. Fastnar på första bokstaven när hon försöker. Jätte lääskigt när man är van att farmor babblar och egentligen har svårt att va tyst men känns i alla fall som bättreingsvägen äntligen börjat ta vid. Dock vet vi inte hur det kommer att gå. Vi vet inte om hon förstår exakt allt än då hon ibland verkar missa lite saker men det vet vi inte än som sagt och om talet kommer kunna gå och träna upp igen är det ingen som vågar säga någonting om. Under nästa vecka kommer hon också högst troligen att få flytta. Till rehab sjukhus som börjar jobba med henne men får lite vilken dag det kommer att hända.

Enzo och Rickard kom ju hit i fredags i alla fall och nu har Rickard (söndag) åkt hem igen. Jag och Enzo blir kvar här resten av Juli och lite till. Får se hur det ska gå då jag och magen mått extra dåligt dom senaste dagarna tycker jag men förhoppningsvis ska det gå bra :)
Vi har i alla fall ätit middag med syrran och familjen och hängt med Krille & Emma. Synd att dom åker bort i 2v nu när vi är här så länge för Enzo tjata såklart om dom nu när vi kom hem. Plutten då. Men han är bra rolig. Är Krille och Emma dina kompisar frågade jag. ''Nej'' svara Enzo. ''Emma - Mamma''. ''Pappa - Krille kompis''. Hahaha. Fråga vem hans kompis va då och då svara han mamma ;) plutten. Men ni är hans kompisar det vet ni Emma :D

Nej nu ska jag kolla klart lite tv innan jag larmar om oss och går och lägger oss. Skönt att inte va heöt själv nu i alla fall utan ha Enzo brevid när R har åkt igen. Utan R i 2v kan bli trist, Enzo har redan gråtit efter honom :/
Sov gott på er!










2 kommentarer:

  1. Jag vill komma till Stockholm och underhålla er!! :)

    SvaraRadera
  2. haha, ja än finns lediga sängar ;)

    SvaraRadera