fredag 13 juli 2012

jobbigt...

Igår åkte vi efter lunch för att hälsa på farmor. Syster som varit i sthlm och kunnat åka dit innan tyckte det va mycket bättre med henne då hon va uppe och gick lite och kunde dricka kaffe men för mig va det riktigt tugnt. Vi känner ju våran farmor, vi ser henne inte ens som så gammal. Hon har sen farfar dött blivigt lite annorlunda och ensam men hon har alltid vart frisk och klarat sig själv. Haft bättre klädstil än dom flesta tanter, brytt sig om hår och hy och allt sånt, tränat lite och vart väldigt självständig. Nu satt hon i en stol, kunde svara ja och nej men förstod inte exakt allt men verkar förstå det mesta och visste absolut vilka vi alla va. Men hon kan inte prata. Min farmor brukar ha svårt att hålla tyst och det är ju det vi gillar mest. Mycket att ta in och mycket att prossera.
Efter sjukhuset blev vi bjudna på middag hos min farbror för att kunna prata och reflektera lite. Va skönt att få prata med honom också men jätte skönt framför allt att jag och syrran va där tillsammans och kan prata om allt och gå igenom allt tillsammans. Behövs verkligen.
Ändå kunde jag inte sova utan huvudet gick på högvarv och till sist jag kollade klockan va den 04.28 :/ suck!!!
Nu sitter jag i soffan och väntar på att syrran ska komma hit med Tuva. Önskar mina killar kunde komma snart för skulle behöva lite av deras kärlek. Men dom åker inte än på nån timme så bara vänta.

Igår när jag kom hem (vi åkte komunalt och promenderade en bit igår kväll efter middagen) så mådde min kropp inte bra. Gick från morbro till älvsjö station för jag hade lämnat bilen hos syrran för jag trodde jag skulle va där igår kväll. Men gud, promenaden tog kol på min kropp tydligen. Fick ont i magen och mådde sisådär så va riktigt skönt att lägga sig ner sen, konstigt att jag inte kunde somna bara. Men kan säga att det känns helt knäppt att reagera alls med Enzo va allt ju frid och fröjd. Hela vägen vad jag än gjorde. Så måste nog vänja mig att nu är det ännu mer ned växling. Får väl se hur det ska gå :P

V.31 - Liten är inte så liten längre :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar