onsdag 15 augusti 2012

v.36

Har gått nästan 1mån sen sist men jag har mina ursäkter haha.
 HÖGGRAVID + 2,5åring - haha. Låt säga det finns inte myket energi kvar om kvällarna.
Det är väl den stora och ordentliga annledningen. Annars flyter allt på. När i kom hem från Sthlm så beslöt jag mig för att låta Enzo va hemma yttligare 1v då vi nästan inte vart hemma nått i sommar så blev en vecka till. Vi kunde träffa farmor, leka med lite kusiner, mysa och ha det bra. Synd bara att det vägrar va sommar väder, men så kan man väl säga om hela denna sommaren. Dock borde jag inte gnälla då jag förstår hur drygt det hade varit att va höggravid och ha stekheta dagar. Men ändå tråkigt för vi har ju knappt badat nått och det känns riktigt sugit. Som Enzo älskar att bada!!!
Nu är vi i alla fall hemma igen och vardagen är på G tillbaka. Med tanke på hur denna sommarn slutade är jag glad för det för va ingen kul sommar det här.
Farmor med stroke, morfar med hjärt problem, föräldrar utomlands och syster som också vart me om lite väl mycket. Men är nöjd med att jag trots mitt ''tillstånd'' (haha) kunde vara där och finns för dom alla!!
Trodde det skulle bli lite hemma tid nu när Enzo började dagis igen och hinna städa lite och få lite lugnt och vila om dagarna innan Liten tittar ut men fel hade jag haha
Dom ringde mig om jobb och då det inte kommit någon bebis än kände jag att jag kan ju inte säga nej. Så jag jobbade Mån 9-14.
Tisdag va jag ledig och va först hos BM på morgonen och sen hängde jag och Ronja i kupolen hela fm. Sen hämta Enzo och ta med honom till Strutsfarmen som finns här och äta struts glass och kolla på konstiga (läskiga haha) fåglar. Va jätte mysigt då det blev fint väder och inte bara Ronja va me utan Jessica kom med Sixten & även fredd med hennes kille (vuxna kille då alltså ;) ). mysigt va det i alla fall.
Idag onsdag har jag jobbat på ett helt nytt ställe 8.30-17.00. Småbarnsavdelning och inskolningar så va inte en lek kan jag säga haha. Ska vara där långa dagar imorn och fredag också så får se hur jag mår till helgen. Enzo fick chock också av att va på dagis länge för första gången på otroligt länge och efter 7v sommarlov så han va trött och sover nu sött i sin säng.
Vi har bytt ''somna själv'' taktik mot en som funkar bättre här. Han fick ju panik gråt efter några dagar förra gången och det va inte kul alls så nu får han också somna själv men när vi läst en bok låter vi honom ha lampan tänd och läsa en bok själv också och det funkar mycket bättre. Han ropar lite först men inte mer och sen läser han lite innan han lägger boken på bordet brevid sängen och somnar. Så smyger jag upp och släcker lampan efter nån timme. Har funkat 4kvällar nu och känns jätte skönt så hoppas det kan fortsätta. Måste nog hålla det lite på helger me för det ska sätta sig men hoppas det ska gå bra. Blir så mycket skönare sen när Liten kommit och R kanske är borta nån kväll då me för han kan ju inte va uppe hur länge som helst bara för det.

Annars är jag TJOCK!! haha. v.36 har precis startat och känner mig gigantisk. Dock har jag inte gått upp så mycket i vikt denna  gång och allt har satt sig på magen så är ''mindre'' än förra gången.
Har sammandragningar och förvärkar lite till och från och liten ligger rätt men är inte fixerad än.
Mår bra men känns tyngre än förra gången (förmodligen för jag inte jaga en 2åring hela tiden då) :) får ont om jag anstränger mig för mycket vilket inte är jätte mycket och det är nått hel nytt för mig.
Men ska inte klaga ändå för mår ändå bra tycker jag, slut och kämpigt om kvällarna bara när jag försöker slappna av och allt släpper.

ENZO & LITEN    v. 36

Enzo ser ju petigare ut och Liten mer rund. Vickis sa att det äär typiskt killar att va petiga i magen så vi får väl se om vi ALLA har rätt. För är nog ingen som faktiskt trot det blir en pojk haha, men får jag önska får det faktiskt gärna bli det, men är såklart överlycklig över båda två. En frisk liten bebis är vad jag önskar!!!!
Nej nu ska jag kolla lite tv innan jag ska decka inför en 7.30-16.00 dag (hur ska jag orka upp??)
Men Enzo får bättre dag imorn då farmor ville hämta honom :) Myspys!!!

Good Night!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar