söndag 19 augusti 2012

söndag

Tycker att veckorna går så sjukligt snabbt just nu och såklart gick helgen då lika snabbt. Jobbade ju mån, ons, tor & fredag förra veckan så fredag kväll va vi ganska slut. För inte bara jag är ovan vid det utan för Enzo att gå långa dagar igen efter att ha vart ledig i 7v. Men som sagt blir ju inte så länge så försöker att inte ha för dåligt samvete. Dock är det sjukt vad man saknar honom och hur andra gör detta varje dag :P men hormonerna som pratar lite kanske!?
Lördag va det kräftskiva i Torsång hos Samuel och Ronja. Rikigt gott men lika drygt som jag kommer ihåg det. Och känner mig nu i efterhand lite osocial men fick groteskt ont i magen/sidan/ryggen så när alla började bli lite roliga satt jag med en av mina favvo tvillingar och mös bara. Orkade inte sitta upprätt så fick ner en skönare stol och bara va. Men va jätte trevligt att få äta gott, lyssna på massa skit snack och mysa med Vile & Rion som kom med föräldrarna och mös lite med mig :) dom börjar bli stora nu och om 1v ska vi på deras dop :)
 Vad har hänt mer då??
Jag har äntligen fått upp Enzo's säng så den står nu och invigs nu i natt för första gången. Mycket bättre för plutt (fast jag skulle vilja ha ett fallskydd men vette skjutton hur jag ska ''tillverka ett som passar'' men han har ju klarat sig utan innan så kanske bara är jag som oroar mig. Den ska invigas som stor säng om drygt 1v när syster kommer hit också :) Sen har jag gjort klart vårt sovrum me. Blir nog ingen fönsterbräda som jag egentligen ville ha för lampa och lite små kraffs men har insett att den kommer bara vara ivägen för R när han ska upp i sängen. Får se om jag ångrar mig sen kanske men får nog va. Allt som återstår är i alla fall golvlister nu men det lär ju ta 4-ever. Men efter riven garderob är rummet spacklat, målat, tapetserat och nu inrett. Skulle va nice att måla runt fönstrerna me men nästa sommar blir det nog i så fall om dom inte byts innan dess. Alla fönster nere är ju bytta men inte uppe.


Nej nu ska jag njuta lite innan jag ska sova, sjukt nervös inför imorgon då jag ska öppna på dagis. Borde inte vara så farligt då man alltid är två men hon som ska öppna med mig kommer med största sannorlikhet inte komma verkar det som så have fun liksom. Kommer jag ens komma in rätt eller starta alla larm och saker jag kan. Får väl se imorgon. Börjar 6.30 så det blir ju kul me (NOT).
Helt ärligt får gärna bebis komma i natt istället :P menmen, hålla tummarna för mig kan ni ju alltid göra ;)

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar