måndag 27 augusti 2012

Ännu en ny vecka & idag är Hösten här!!!

Måndag igen och helgen flög förbi som vanligt.
Förra veckan jobbade jag heltid hela veckan med öppningar och stängningar och mådde inte bra på kvällarna så på onsdagen då jag knappt kunde röra mig tog jag beslutet att fredag fick bli min sista jobb dag. Det är trots allt bara 3,5v kvar då och med Enzo va jag ledig 6v innan. Och då är det ändå jobbigare den här gången då man aldrig kan riktigt slappna av som förra gången.
 Så fredag blev som sagt sista dagen.
Lördag åkte vi direkt vi gått upp till Tierp för att kolla lite race. Mackan har ju flyttat dit nu me och saknar honom helt otroligt just nu (vet inte vad för storasyster hormoner som kommit fram) så vi va ju tvugna :) Enzo va hängig och inte alls sig själv men gillar ju ändå att va där. Sen åkte vi hem sent så kom hem runt halv 1 på natten.
 Söndag sov vi in och mös ordentligt innan det va dags för dop.
Det var sötaste tvilli-ngarna i stan som skulle döpas på gården där dom bor. Vi va inne i en stor lada där dom satt ut långbord och dom stod fint på en scen. En gudmor och en gudfar var och mamma och båda gudmödrarna hade fina folkdräkter på sig :) Va jätte mysigt och fint och va jätte kul att få bara med. Tillsammans med Samuel och Ronja va vår present en blöjtårta haha. Låter ju kanske lite konstigt men jag och Ronja är grymt nöjda med vårt konstverk och jag sa till henne att jag vill också ha en sån när vår lilla har ploppat ut :) Petade in lite småsaker också som varsin dregglis, bitringar, skedar och nallar som vi broderade deras bokstäver på. Jätte fint blev det och dom kan ju behöva en hel del blöjor med två killar på 5mån och en på 1,5år :) så hoppas det räcker ett litet tag i alla fall :)
Sen åkte vi och Samuel och Ronja hem till Kicki och Håkan och slappade lite. Ville nog alla hitta på något men ingen orkade och jag hade ont i magen så vi låg mest i sofforna och slappade :) Förutom R och Håkan som passade på att åka lite hoj såklart. Bäst att passa på haha.
Nu idag åkte han till Sthlm hela veckan. Inte jätte lycklig för det hade han aldrig gjort när jag väntade Enzo men det går ju ganska snabbt hem och jag skulle ju följa med hade han tänkt men eftersom syrran kommer hit imorgon blev det ju inte så, så får se hur denna vecka blir. Enzo's dagisfröken tror att liten kommer komma nu bara därför., inte mig emot säger jag. KOM UT NU :)
Har sammandragningar, förvärkar och känns som jag ska spricka nu. Dock är jag helt annorlunda än med Enzo. Är större på magen men resten av kroppen är ''smalare'' så är mer flexibel och rörlig än dom flesta gravida skulle jag säga. Nog därför jag kunnat jobba med just barn så länge nu också. Men på kvällarna ger kroppen som sagt upp och jag vill bara få ut den lilla så jag kan mysa istället för att försöka snurra hela tiden haha. Men inte lång tid kvar nu. 3v exakt på onsdag så håll tummarna. Fredag låter bra, right?? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar