onsdag 29 juni 2011

midsommar








Midsommar kom och försvann lika snabbt och vi hade jätte mysigt :)

Jag fick ledigt midsommarafton sen ändå och kunde vara me hela dan :) först va vi hos vickis och olle ute i viken och åt lunch och umgicks. Enzo fick leka med 4-hjuling, åka båt, ''cykla'', springa, studsa mm och hade jätte kul och sen mot eftermidagen så va det bara hoppa upp i vagnen bakom traktorn och åka mot Torsång för att va me på det sed vanliga firandet. Det restes midsommarstång, handlades i stånd och liknande och som vanligt va det massa båtar att titta på. Va jätte mysigt :)

Sen va det tillbaka och äta igen och dansa runt en egengjord lite midsommar stång eftersom vi inte orkade trängas borta vid den stora och det gick ju lika bra det med värsta musikanläggningen ute :)
Vi hade jätte trevligt och va en salig drös människor!
Vi dog till ganska tidigt dock fast vi hade jätte trevligt och blev jätte trötta men först åkte vi hem till en annan syster som inte va med utan hade en egen fest så gick dit i ca 1tim först innan vi gick hem och decka.
Va i alla fall nöjda med dagen och jag skulle ju ändå jobba dagen efter så jag tyckte det va skönt att få sova lite :)
Annars går dagarna på. Jag jobbar mycket men har fått lite mornar med Enzo i alla fall när jag börjat lite senare så har varit ganska lugnt ändå när man hinner mysa och leka några timmar.
Just nu är det dock sjukstuga här,suck :/
Rickard har vart hos läkarn och fått 3 medeciner för allergier (mot gräs mest troligt), Dean har varit hos djursjukhuset och fått 3medeciner för det va ingen vagel i ögat utan i bästa fall en infektion som vi har 5dagars kur mot, går det inte bort är det kanske en hudsjukdom eller allergi där me (mot varann kanske?????). Enzo har inte sovit på 2nätter pga tänder och vill inte äta eller vara glad alls :( stackarn och nu har jag fått världens tandvärk och det visade sig nu efter att jag ringde tandisen för det gick inte över att det va den jävla tanden som inte fick komma upp som spruckit igenom och rört sig och nu när det trycker som fan i alla undertänder typ är det för den ligger mot alla och får inte plats så måste till tandis så fort vi kommer till sthlm för å kolla om dom kan ta ut den eller om sjukan måste det, suck!!!
Har jag varit ledig en liten sväng idag (såååååå skönt) så vi har varit hemma. Enzo va glad i några timmar när jag tog ut vattenslang och hink så vi va jätte nöjda därför =)
Vi hälsade på Enzo's blivande dagis då också :) Va kul att få komma dit men man har lite höga krav kanske. Men upptäckarna (där jag jobbat) är så fina och har hög standard så man är lite misstänksam mot allt annat. Och hade vi vart i sthlm kan jag lova jag inte nöjt mig med annat men här är komunen inte så snälla med pengar till barnomsorgen så jag kanske inte har värst mycke val. Alltså det är säkert jätte bra när vi kommer i höst för nu möblerade dom om och det va lite rörigt men nya avdelsnings indelningar men jag tyckte det såg lite smått slitet ut. Men det blir nog så bra så och Enzo fattade direkt att detta va the place to be och ville leka med alla barnen :)
Nej nu har han vaknat och är jätte lessen igen, Aj Aj Aj låter han stackarn och pappa verkar inte duga så får väl ta över. Hade på er!!














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar