söndag 16 januari 2011

sista dagen på veckan & bloggfika




Idag har vi varit på bloggfika. En tjej som har en blogg som heter mamamalin ( http://minbebis.com/blogg/mamamalin/archives/2477 ) hade fixat på en affär som heter baby Revolution. Dom hade lite annorlunda barn saker me inte så mycke blått och rosa utan neutrala färger, mycke ekologiskt mm. Fina saker men också en del udda saker. Men vi ska nog dit igen :) Va i alla fall mycke folk där och vi hade jätte trevligt. Fick en goodi-bag (bild över + en haklapp) och lunch + kaffe och lite genom gång av grejjer mm. Madde & Rickard med barn & syrran va där också. Carro & Lisha va där me och Adam (som gick på babysim med Enzo) va där med sin mammas kompis :)
Veckan annars har vart lite sådär. Enzo har ätit SÄMST och en av dagarna åt han en urk mitt på dagen och that's it. Sen har han vart lite snorig och haft lite ''hängiga'' ögon men det är nu över och han är pigg och glad igen, lite tröttare än vanligt bara men det är bra för det gör att det inte alls vart så svårt att gå tillbaka till lägga sig ''tidigt'' igen. Woho. Va har mer hänt då?? jo vi har köpt en liten vit tv till sovrummet :)
Ja och så har mamma åkt till Spanien. Mormor har hamnat på sjukhus och det blev massa värre så hon och hennes bror bestämde sig för att åka dit. Blandannat därför jag inte orkar skriva senaste dagarna. Men nu har jag fått sms och mms och hon mår bättre så hon förmodligen kan få komma till Sverige och ligga på sjukhus här istället. Vill verkligen det så vi kan åka och stötta och hälsa på henne. Orkar inte gå in på det sådär men min mormor är ínte känd för att må dåligt så har känts hemskt. Men snart (*håller tummarna*)
Nä nu ska jag försöka jaga R till att köpa glass till mig, wish me good luck!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar