måndag 8 november 2010

måndag och ny vecka


Yes idag är det måndag igen och en bra en. Trots att vi har mig som promenerat med Enzo till öppnis som sen visar sig ha stängt idag men inte sagt det på telefonsvararen som jag ringde innan för säkert hets skull för att kolla tiden en gång till - morr!! Men vi har fått bra besked idag eller vad man ska kalla det, kan tyvärr inte släppa det än utan måste vänta tills den 10:de December. Men kan berätta att det handlar om Rickard så ni inte får för er nått fuffens haha :)
Helgen gick snabbt som vanligt. Fredags va vi barnvakt till Max & Leo. Först va jag själv med bus killarna (5år, 3år & 8månader) i några timmar innan Rickard kom och underhöll dom medans jag lagade midda. Killarna va skit glada att jag kom men frågade efter Rickard från första stund. Snorisar, jag som har passat dom och gett dom presenter sen dom va små men nejnej, rickard är roligast :P
Vi åt midda, kollade minimello, myste med popcorn, glass och liknande. Sen läste jag en bok för killarna i sängen och sen sov dom ganska snabbt.
Enzo hade tagit en sen nap så va klar vaken och va svårt att hålla han tyst då han va överlycklig och ville kasta bilar och grejjer överallt. När Nina & Viktor kom hem va vi kvar i ca 1tim innan vi drog oss hemåt för Enzo äntligen började bli trött igen. Dom hade haft en bra dag/kväll och fått rå om varann och gå i affärer, bowlat och ätit en god födelsedags midda själva :)
Sen lördag kom pontus hem till oss från norge. Han och Håkan sov här för dom ska till england med samuel på söndagen så vi åt midda alla bröder, håkan, enzo och jag. mums!! Jag va även en sväng på IKEA med mamma, pappa & mackan. Pappa & Mackan köpte världens största elefant till Enzo :) mysssss!!

Söndag skulle Rickard skjutsa dom till Arlanda så mens tiden åkte jag och Enzo till Liljeholmen. Han skaffade sig lite nya vänner när han gick omkring bland några soffor (två nyfikna 4åringar) och sen när Rickard kom så åt vi lunch och hade mys. Köpte ny julklapp till syster då hon förstört min bästa och köpt en själv men nu är jag på spåret igen :D
Sen va det hem och mysa och städa. Jätte fint i vardagsrummet nu utan våra vanliga högar mm.
Sen åkte jag till kyrkogården med mamma, pappa och brorsan. Tände ljus för farfar och grät lite.
Så lessen att han inte han träffa Enzo & Rickard. I alla fall vetat att man hittade den perfekta killen och träffat ens första plutt, som han faktiskt lovat. Han lovade också att va me på mitt bröllop och det är tur att jag känner att han är med på ett sätt ändå!!
Saknar honom något otroligt!!!






Va så kallt att jag valde tjock overall och får skinns fäll istället för tunn overall och åkpåse, Enzo hur nöjd som helst och sov nästan 2tim ute i vagnen. Enda bra med att jag gick till öppnis när det va stängt va att jag tog omvägar hem och fick en 1tim & 15min promenad i alla fall!! Fint men as kallt ute!!

Tog en kaffe på trappen i solen medans enzo sov brevid!!!

3 kommentarer:

  1. Vad otroligt gulligt skrivet! Tack, tack, tack!! Kramar :)

    SvaraRadera
  2. Gud vilken snygg kofta du har! Vart har du köpt den`? Underbar blogg!

    SvaraRadera
  3. tack :) det är en bondeli som jag hittat på MQ outlet. Finns inte på vanliga mq då knapparna färgar av sig, knäppt men bra för då va det billigare :) tack!!

    SvaraRadera