torsdag 25 november 2010

Ingen bra torsdag..

Dagen började riktigt pissigt. Eller hemma va det väl bra men jag hitta inte mycke och äta, kände mig kall och aningen deppig och sen va enzo runt mitt ben mer än han varit förut. I alla fall fick jag i honom, han sov en snutt och sen va det att lite halv stressigt inpå mat och sov att dra till BVC för att träffa tandhyginisten. Tog bilen dit och för att slippa ut och in med vagnen tog jag me baby pulkan vi fått :) Men första försöket gick åt pipsvängen och jag kände mig som lite av den sämsta mamma ever först. Packade inte in Enzo's händer i åkpåsen utan lät honom leka med dom och då gjorde han såklart så han tippa ut med huvudet RAKT ner i snön. Båda händer och hela ansiktet va snöigt och han grät som bara den :,( va ju egentligen ingen fara så klart utan han blav ju mest rädd och kall såklart men som den mamman man är mår man sämre själv. Han fick till och med smaka lite lussebulle sen bara för det. MEN sen när vi kom in i alla fall så har hon från tandis tydligen missuppfattat så kom inte utan där satt vi. Va trevligt ändå dock då Elin hade med sig hejdå fika eftersom dom ska flytta. Så fika och lite lek blev det i alla fall :)
Sen ner i pulkan för att dra bort till jobbet och möte med Chefen. Ja det va nog meningen att det skulle vara motiverande och sånt men ah, jag gick där ifrån och kände mig piss igen. Dom där möterna brukar ha den inverkan på mig och en plan jag hade om att börja hjälpa till helgen på en av avdelningarna va som helt bortblåsta. Hade glömt föreslå det och inte alls speciellt manad till det längre!!
Lämnade det vid det...
Sen när jag kom hem hade Enzo somnat i bilen (eller redan i pulkan men blev överlyft) och jag skottade lite och kände mig jätte, jätte, jätte nere... mamma hade inte tid för dom skulle ut, rickard är borta...kände att jag inte visste vart jag skulle ta vägen riktigt. Men då kommer VÄRLDENS bästa granne och säger, kom över när Enzo vaknat!! Gick dit direkt han slog upp ögonen och han fick äta sin midda där och vi prata, lekte och hade mysigt som vanligt. Sen kommer hennes man hem och säger att klart jag ska äta med dom. Dom är ju min familj när min egna är borta.. Skulle bara förstå hur mycke det betydde!! Kände mig så piss innan och nu när jag kommit hem, lagt Enzo och sitter här känns det inte alls lite tungt. Dom är underbara dom. Och Enzo passade på att bada med Alvin vilket såklart va jätte kul!! Ska se om jag kan ragga lite bilder från Sarah på det sen :)
Tack mina UNDERBARA grannar!!!
Nej nu ska jag pyssla lite innan jag lägger mig i sängen och bara väntar på min älskade man. Snart, snart, snart!!!




(fint med grönt & en ny ACDC när gamla blivit för liten haha)

(Jul & Nyårs outfit)


(Enzo diskar på IKEA)

1 kommentar:

  1. Jag vet precis hur sånna där dagar känns!! Jag är ensam hela veckorna med Enzo och de är faktiskt påfrestande ibland! speciellt om han har sina klängdagar och man själv är trött eller stressad :( Tur att du hade dina snälla grannar :) Och va din Enzo är duktig som redan gått 2 steg :D Min Enzo har precis börjat resa sej upp mot allting och nu går han efter soffkanten om han ser nåt intressant han vill ha.

    SvaraRadera