fredag 25 december 2009

Jul & Borlänge

jobbade måndag,tisdag denna vecka (och efter det va det slut shopping och fixa hår + naglar) och sen onsdag va det ledigt. Men inte länge för det va lilljulafton i hammarbysjöstad hos farmor som vanligt dagen innan. Lill-julafton hos farmor va som vanligt. FULLT ÖS. Farmor, faster med familj och farbror med familj va där och jag och Rickard och trots att mamma, pappa, marcus och syster inte va med så märktes det inte. Det lät som galet precis som det brukar göra och vi fick knappt plats runt bordet. Magen fick massa pussar av Mollan och Matilda hade ett paket till den faktiskt. Hon ville att vi skulle öppna det där så alla fick se så Enzo's present fick öppnas lite tidigt. Har massa kort att lägga upp så ni ska få se det också. Hon hade sytt för första gången och då hade hon sytt ett par byxor och en jätte söt och cool tjocktröjja med elgitarrer på. Jätte söt och väligt bra gjort för första projektet vid 10års ålder tycker jag :) sååå söt!!
Sen efter 5-6timmar där så drog det av men inte hemmåt. Vi åkte raka vägen till Borlänge och det tog ca 2,5 tim med väder och allt. Va inte massa som åkte vid den tiden på kvällen men ändå så mycket att man fastnade bakom en lastbil lite då och då och man fick akta sig för halkan.
Sen när vi lastat av hemma så åkte vi över till Rickards syster eftersom alla va där.
Umgick lite innan det va hem och sova för att få Julafton :D
Vi vaknade runt 9tiden på julafton och då va det på med mjukis dress och upp och äta frukost. Tog det lugnt och började fixa inför allt ös som skulle bli. Trots allt skulle HELA familjen va med i år. Alltså Eva (mormor),Håkan & Kicki (mamma & pappa), 3systrar med familjer och tre bröder (utan familjer förutom jag då). Vi blev alltså 13 vuxna & 10barn. Alltså 23st och FULLT ÖS i ett inte allt för stort radhus. Vi satt först och pratade och umgick bara. Sen Kalle vilket bara jag, en syster med man och hälften av barnen ville se. Sen mat och efter maten kom tomten. Sen efter att alla små barn (7st) fått julklappar av tomten så fortsatte julklapps utdelningen av Samuel :) Alla barnen fick då mests me vi fick lite vi med. Av mina föräldrar fick vi en Live It box med en upplevelse i - får se vad vi väljer med nog när Enzo kommit och vi kan använda barnvakt me :P Sen av Kicki & Håkan fick Rickard en fin tröjja och jag fick en jätte söt gris skål till juletid full med GODIS :D, sen av syster min fick jag ett scrapbook set och jag ska göra den till min scrapbook om Enzo :) Sen fick vi av Rickars syster Vickis 2st stenar som hon gör själv, ni ska få se. Älskar dom och har velat ha en sen jag såg hennes egna på midsommar så dom kommer få bo på trappen hemma när snön försvunnit. Sen så va det presenterna mella mig och Rickard också ju ;) Förlovningsringar och vi gjorde det framför alla lite sådär stort :P :) Rickard ville ju självklart visa haha. Skickade över ett mms till mina föräldrar borta i USA så dom också fick se :) Ska lägga in massa julbilder sen men än sålänge har jag bara på ringarna så ni för nöjja er med det just nu!!

Sen juldagen va det bio med en blandad del av familjen. Göta Kanal 3. Sen va det midda & lite modern Monopol innan vi skulle över till Veronica (syster 2) och spela wii, fika och umgås lite. Sen tog vi me hennes två döttrar för glass på Mc Donalds. Nu sitter vi i soffan och kollar lite Sagan om ringen (nån av dom) och jag håller på att falla ihop död av trötthet. Har vart helt slut hela veckan och igår vet jag inte hur jag höll mig vaken ärligt talat. Men det blir ju så när Enzo trycker på och gör lite ont också. Är bara 10veckor kvar nu föresten :)
Nej nu ska jag överge min underbara man och lägga mig, fast han kommer nog efter för han brukar inte tycka det är kul och sitta uppe själv.
Puss på er alla och GOD JUL!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar