tisdag 1 december 2009

tisdag tidigt

Urk, så va det ny vecka igen. Hur många måndagar om året måste det finnas frågar jag mig VARJE måndag :P Hade dock en riktigt mysig och kul helg. I fredags när jag kom hem efter jobbet va brorsan över och spela tv-spel och kollade Idol med Rickard så efter att jag kollat lite med dom gick jag utmattad och la mig för att läsa.
Lördan va en Malin <3 Rickard dag hade vi bestämt. Vi åkte till Heron och åt frukost på kafet nere i mitten av hela stället. Gick sen på media markt och kollade lite julklapps ideer. Sen va det Enzo inköp. Beställde 2 hyllor tills han rum från Mio och är glada att han betalar för sina egna saker :P haha eller ah, att vi redan lagt undan allt kanske då för det kommer ju från oss från början. Sen åkte vi till Babyland och gick runt där och köpte täcke och kudde till spjälsängen (som ännu inte är köpt), köpte en blöj soptunna för den va på rea, köpte påslakan och underlakan och en ''tjock'' tröjja. En liten pingu till bilbarnstolen som Rickard gillade och sen köpte han en Totte bok som han ska läsa för min mage :) vet inte om det va nått mer menmen, kommer kanske på det sen. Mysigt va det i alla fall.
Sen åt vi lunch och kollade runt lite i Skärholmen. Köpte en PS2 bland annat. Vi köpte den endast som kareoke maskin för vi hade tänkt köpa lips till Rickards x-box men dom sa att det inte va nå bra och jag tyckte att det finns ju inga sånna skivor ute heller att välja mellan. Så köpte ett psp2, mickar och 5st Singstar skivor så nu kan jag - självklart när det bara är jag och tjockis magen, sjunga hur mycke som helst :D
Sen åkte vi till mamma och pappa en sväng och pratade och myste lite innan vi åkte tillbaka till heron city och jag bjöd Rickard på midda och sen gick vi och såg Inglorius basterds.
As kul film men hade ju glömt vem som gjort den. Man fick se lite väl mycka blod och när kniven går igenom folk - spyr för mindre för tillfället liksom :P haha men den va bra.
Tisse, Rikard och Ciffe satt bakom av en slump. Kul att se dom men saknar Ciffe som ett as kan jag säga. Muppigt att behöva förlora en av sina bästa vänner när man inte vill det :(
Aja sen söndag va det 1:a adventsfika hos mamma och pappa med hela släkten. Jätte mysigt och det är skönt att vi ses lite nu i alla fall eftersom det inte blivit tillräckligt mycke sen jag började på SATS.
Sen åt vi midda där me och myste innan vi åkte hem och gick och la oss och som vanligt kunde jag inte sova en blund typ. Söndags ångest kallas det skulle jag tro :/
Och sen upp kl. 05.00 utan sömn. Helt död när jag hade lunch rast sen kan jag lova.
Jag och Rickard va i Skäris på kvällen igår då också för att kolla lite grejjer och ev. köpa våra julklappar till varann. Men det avslöjas ju såklart inte här försen på julafton vad det blir :)
Sen storhandlade vi på Kvantum och sen hem och spela lite tv spel innan det va dags att sova igen och nu, nu är det 1:a December. Snart jul, snart nytt år, snart bebis. Om jag har rätt kommer den om exakt 3månader idag men vi får se, vet ju vem som bestämmer det.
Är i alla fall i v. 26+2 nu.

Puss puss på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar