måndag 21 december 2009

vecka 29+1

Idag är det näst sista jobb dagen innan lite jul ledighet och det va tufft att komma upp imorse. Somnade as nice igår efter att Rickard legat och pillat mig på ryggen så jag skulle bli trött, it worked, men sen vaknade jag såklart och måste upp på toa och sen va det omöjligt igen. Magen va obekväm, va så himla trött men ändå inte riktigt avslappnad så det tog ett bra tag och sen va kl 5 och då va det dags att gå upp igen. Fasen va jag är trött på dom här kl 5 mornarna. Men nu är det bara några få kvar...
Efter en dålig fredag och många tårar för att jag såg ut som ett hus i allt jag testad så började lördagen bättre. Va ''Hos Marie'' och klippte mig och fixade färg så utväxten äntligen försvann och sen bar det av till Nacka Forum för oss.
Vi va först och främst på jakt efter nyårs outfit.
Vi hittade en kostym till Rickard + väst som vi köpte och sen en jätte snygg skjorta på MQ som matchar min tröjja som jag ska ha på jul så vi kommer nog bli jätte söta på julafton :P :)
Sen va det lite smått som skärp och machett knappar. Sen leta vi till mig igen och målet idag va att jag inte skulle börja gråta :P
Vi hittade tillslut en blå klänning på Gina som gick runt min stora mage och med en vit stickad kofta över får det funka. Sen satte Rickard mit på en nagel station medans han sprang runt och fixade lite sista strunt. Dom har föresten öppnat en juice bar där som är en slags kopia av BOOST i aussie. En australienare som tagit hit de. Jag va gladare än gladast när jag fick en sån i systemet. My favorit drink ever liksom!! <3
Sen köpte vi också gulgrans glitter och en spira så imorn blir det julgran!!
Sen va det hem och äta och kollade Baksmällan med Krille innan läggdags.
Söndan köpte vi frukost och gran först och sen klädde vi granen, drack glögg och hade en bra mysdag. Det snöade som CRAZY ute och det va ingen vits att skotta för så fort man kommit nån meter så va allt igen snöat igen, helt crazy!!!
Men det va mysigt för en sån dag som vi hade i alla fall, va ett himla liv i magen också. Han kickade Rickard riktigt ordentligt kan jag säga. När han vill kan han lillen :)
Gjorde inte så mycke annat än att kolla filmer i soffan och mysa söndagen och det va nog det vi behövde. Pratade med mamma en sväng me som hade snö, moahahaha.
Överger man sina döttrar för en solig semester i florida får man skylla sig själv. Då blir det snö där också men inte på samma fina sätt som här hemma :P
saknar dom!! Men nu längtar jag till Borlänge!!
puss på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar