onsdag 9 december 2009

v. 27+3 - sista ultraljud

Hej alla :)
onsdag idag och det av sista gången vi fick se våran plutt innan han ska komma ut :)
Åkte nämligen på ett 3D/4D ultraljud :) Va jätte coolt och fick massa fina bilder jag kommar lägga upp här under!
Dock är killen inte alls social.
Först fick vi bekräftat att det ABSOLUT va en kille. En ordentlig pung. Senare i undersökningen fick vi även se snoppen vilket tydligen inte är så vanligt för navelsträngen brukar täcka den om den inte gömmer sig inklämd mellan låren :P Men vi fick allt se den så Oh Yes It's A Boy haha. Sen fick vi se ansiktet och det va såååå coolt. Då man förstod att det va en riktig bebis. Mycke för att man inte bara såg profilen utan kinder mm. Ni får ju se snart. Han har i alla fall min näsa tror jag för verkar inte va en jätte stor utan lite mer tillplattad än Rickards :) Han log också lite till och från men jag tror bara han retades med mig. För senare när hon försökte väcka liv i honom och få honom att vända sig mer åt oss så vände han sig helt åt pipan och ignorera oss. Han la sig med ryggen ut mot oss och huvet rakt in mot min rygg och sparka till oss istället, ville inte leka!! Försökte massa att få honom att flytta sig men oh no. Han ville sova och gosa in sig i mamma. Rickard la nån komentar om att han skulle va rädd för mamma men jag tror me på att han är så mammig att han gjorde sådär för att han vill bara vara med mig :P men men, han är likadan hela tiden. På förra ultraljudet va han svår me och varje gång barnmorskan ska lyssna på hans hjärta försöker han smita iväg. Men han blir säkert social när han växt till sig :)
Han ser i alla fall jätte frisk och fin ut och väger ca. 1050gram so far. Tror inte det blir en så stor kille de här vilket inte göra mig nått alls eftersom det är mig han ska ut ur.
Va jätte fint i alla fall och jag tyckte Rickard såg riktigt rörd ut. Mest när dom visa hur man såg att det va en kille dock haha. Men han är sååå fin redan!!
Han låg med huvet ner och fötterna upp också, lite tidigt men han ska nog hinna vända sig nåra gånger till innan det är på tok för trångt.
Här kommer han, våran Enzo :)



Enzos fötter :) fina som dom ska va!!


Plutten smilade för oss :D
Sen sög han på underläppen resten av tiden <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar