lördag 7 april 2012

påsk

Bra det går på den här sidan just nu haha. Har ingen som helst tid vid datorn nu och tycker inte att den här bloggen är lika lätt att uppdatera från telefonen så ja då går det såhär.
Hur går allt i B-länge just nu då??
Jodå det rullar på. Vart lite kaus i veckan då jag fått ''driva'' vår avdelning 2dagar själv på dagis och fått ta in vikarier pga både semester och sen magsjuka. Ärligt måste det vart helt jävla fel hur det blev för då jag ändå är en vikarie ska man inte FÅ lägga det ansvaret på mig men grym som jag är gick det ju ändå bra tillslut och både jag och barn överlevde trots urusel vikarie hjälp och skrikiga inskolnings barn.
Helt sjut när lediga fredagen kom dock . Men inge sitta still.
Först till Veronika med familj och hänga lite, sen till svärmor och samma där, sen promenad till svärmors mamma och fika och umgås lite, sen till Samuel och Ronja för att hämta släp och hänga lite där me :) fullt ös alltså och allt avslutades med middag i soffan och fredagsmys!!

Annars går det bra med prinsen. Han är helt underbar och ord bara bubblar ur honom och han härmar nästan allt man säger, utom hans eget namn. Han är i alla fall världens bästa & roligaste 2åring som just nu tycker hans mamma är roligast också. Så fort vi busar skriker han ''mamma rolig, mamma rolig'' haha :)

Med magen går det också bra. Den växer och knakar men vikten har i alla fall stannat (såååå skönt!!!) för det gick ju lite väl snabbt i början. Jag går imorgon in i v.18 (mätarn här brevid stämmer inte riktigt men min dator vill inte uppdatera den) och det är 2 1/2v till ultraljud :) wiho!! Den rör sig lite smått men inte mycket som känns än, den klämmer på kissblåsa som bara den som jag har ltie jobbigt me just nu (känner att det sista aldrig kommer ut så måste gå oftare än det vanliga ofta) och ryggen är som den är. Fast konstigt nog tycker jag det vart lite bättre sista dagarna faktiskt, försökt att bära rätt när jag väl måste och just nu är det lite bättre i alla fall. Foglossning och en 2åring + dagis jobb är ju sisådär men jobba måste man så bara kämpa vidare!!

Annars vet jag inte riktigt va vi ska hitta på ikväll, kanske bara slappa!? imorn är det påsk firande hos svärmor och svärfar med HELA drösen - längtar!!
Kraaaaam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar