måndag 16 april 2012

v. 19 och 1v kvar till vi får se liten :)

Förra veckan va v.18 och så här va skillnaden från första och andra graviditeten.
Förra veckan gick ganska snabbt men jag blev sjuk och fick va hemma lite för att försöka vila upp mig så gott det gick. Jag som aldrig blir sjuk i vanliga fall har ju lite sämre emunförsvar pga magen. Sen fredag kväll rullade en buss in på uppfarten. Mamma, pappa och lillebror kom!! Lycka!! Mys stod på schemat och mycket mer orkade vi inte den kvällen. Enzo sov sen i bussen med mormor och morbror och tyckte det va jätte kul (morfar sov inne i hans säng).
Lördag började det jobbas på vårt sovrum. Jag har rivit vår garderobsvägg som va sjukt ful och dåligt gjord och ska nu få lite mer plats i sovrummet istället. Så pappa är här och helspacklar rummet. Är en konstig grov mönstrad vägg som på en pizzeria så sååå skönt att få bort det. Sen när allt sånt va kvar målade dom tak och väggar en gång söndag sen hanns det inte mycket mer. Mer än det åkte jag och mamma med lilleman till insjön för dit ville mamma och kolla lite affärer och sen kupolen där Nisan va med jobbet och fick se henne i några minuter.
Sen åt vi god middag och slappade och hade det mysigt och åter igen sov Enzo ute i bussen.
När mamma och pappa drog sig hemåt sen på söndagen va Enzo inte så jätte lycklig. Både då och sen idag har han gnällt att han vill va med ''mommo, börne och macka'' plutten då!!
Förutom en olycka med blod sprutande från huvudet på lilleman va det alltså en underbar toppen helg!! Vi saknar er redan!!!



renovering på G



bussen som bott här i helgen. Race bussen.

moster hade hittat hund så nu har han en ny fin och sin vanliga. Tyvärr när vi testar med bara den nya tjatar han om ''annan hund''. Han vill ha båda. Får se moster om vi tidsnog kan avlägsna den inte lika fina :)


____________________________________________
Annars för liten så är jag nu i v. 19 och har 1v kvar till ultraljud. Foglossningen har konstigt nog försvunnit och vi håller tummar och tår för att det stannar så. Jag har växt men vikten har stannat vilket är skönt :) får gärna gå lite lugnt! Illamåendet är inte mycket alls utan bara när det verkligen är näringsbrist/dags att äta. Hormonerna löper på och ger galna upptåg ibland men just nu beror det mest på att jag känner mig sjukt ensam. Får väl se va som händer.

2 kommentarer:

  1. Åh vad stor du har blivit! När jag kommer hem ska jag kladda på magen och underhålla dig förstås :D

    SvaraRadera
  2. båda låter så bra så :) kom hem!!! :D

    SvaraRadera