fredag 7 oktober 2011

att vara mamma

är inte alltid en dans på rosor. Det brukar jag också berätta för folk som frågar och undrar saker kring att skaffa barn och sånt. Inget jag ångrara för FEM ÖRE, älskar det absolut & Enzo är verkligen det bästa & mästa för mig men det är inte alltid lätt.

Just idag har han också drivigt mamma lite smått till vansinne med sitt anti ätande, retandes mm. Han håller på att få 2st tänder så det är inte lätt i lillens värld och därför vägrar han äta nått alls nästan :/ i en hel vecka snart. Hoppas det ändras tillbaka på dagis sen. Sen har han retats och vägrat göra som man säger en del också, tecken på en frisk kille?? I TELL YOU!!!

Men denna vecka har ändå det värsta vart att få tiden att gå ihop.

Jag vabbade måndag & jobbade tisdag. Då va han först hemma med mig fm, sen med farfar & farmor tills pappa kunde dra hemåt. Sen Onsdag va han med pappa på jobbet & hos Becka en sväng (näst äldsta kusinen som ändå va hemma). Torsdag va jag ledig & fredag skulle jag vabbat men min vick blev sjuk så på morgonen ringde dom och jag fick komma in fast senare. Så du va Ronja (R's brors tjej) underbar & hämtde honom framåt halv 3 & tog honom innan R kunde dra sig hemåt. Helt underbart va folk hjälper till & det är absolut ett av det största plusset med Dalarna men samtidigt så painar det mitt hjärta lite att inte kunna ta hand om han själv när han är sjuk. I onsdags tex. då han hade 39g feber på eftermiddagen sen, mammas prins!!

Men men, har inte haft ett jobb sen, ja aldrig tror jag förutom dagis där man faktiskt kunde sjukanmäla sig som normala människor. Skumt?? Jo och lite jobbigt nu med knodd menmen.
En annan sak som är nog det bästa med Dalarna hittills är idag när jag ringde Suschi stället för att fråga när dom stängde. 19.00, samtidigt som jag stänger. Fan sa jag, då skippar det. Då stänger jag igen jag me, det hinner jag aldrig (fnittrar lite) haha. Men då frågar han mig hur lång tid jag trodde det skulle ta då. Ja jag kanske skulle kunna va där 19.10!? Då fixar jag det åt dig sa han!!! UNDERBARA MÄNNISKA you made my friday night!! Så hoppas Enzo & pappa ätit nå äckligt som köttisar eller så för jag ska ha nice middag &; fredagsmys!!!


2 kommentarer:

  1. Du är inte ensam om att få försöka få ihop tiden! Det är ett himlans pusslande för mig med Enzo när jag jobbar kväll och dag och min sambo jobbar borta. Han får vara lite överallt min Enzo. Men samtidigt så vet jag ju att han har de roligt :) men dåligt samvete får man ändå tyvärr :/
    Och jag håller med dej, det är inte alltid en dans på rosor ;)

    SvaraRadera
  2. Ja Gud att du klarat det med ett "skift" jobb är helt otroligt, all creed 2 you!! Hade jag nog aldrig orkat kan jag säga. Inte att Rickard åkte bort varje vecka heller.
    Själv blir man frustrerad när R jobbar kvällar eller liknande, men då har det ju inte alltid varit så så en omställning för oss.
    Hoppas allt är bra med skrutten din nu!!!

    SvaraRadera