tisdag 5 januari 2010

vecka 31+2

Nu är vi back in stockholm again och jag är till och med back to work medans Rickard ligger hemma och njuter av sängen på tok för länge om dagarna, avis!!
Festen i Borlänge blev livad och det va MASSOR med FULLA och glada människor där :) Jag stod ut trots att jag inte drack nått, dom va inte så dryga alls men man insåg ett och annat om släkten Eriksson :) Veronica va ändå underbarast som inte alls va full och blev sur på brorsorna när dom sa det som skämt men ändå va hon den första som bokstavligen dansade på bordet =) sååå söt!!
Rickard och Samuel va toastmasters och gjorde som vanligt när det kommer till dom där 2 ett otroligt organiserat och bra jobb. Dom hade till och med tryckt upp kort att läsa ifrån med melodifestival loggan mm. Helt sjuka dom där två men jag kan lova att dom kan göra en fest. Helt sjukt kul att lyssna på dom och dom fick allt att flyta på. Folk uppträdde, vi åt god mat och dansade in på natten. Vi va hemma igen (tackvare att jag körde) och sov nog runt 3 tiden och då var lilla jag helt förstörd. Sena kvällar och min mage är inte jätte vänner just nu kan jag lova och när han kommit ut blir det väl knappast bättre, då behöver jag ju all sömn jag kan få förmodligen!!
Nu är jag by the way inne i vecka 32 vilket betyder ca 8v kvar - woho!!
Har int länge kvar på jobbet heller och måste erkänna att precis som barnmorskan sa så är det nog det smartaste beslutet jag tagit. Hade massa sparad semester och med tanke på hur jag mår och med tanke på hur svåra och dumma regler havandeskapspenningen har så har jag tagit semester 18-29jan och går sen på mammaledighet 1februari. Alltså jobbar jag hela denna vecka + helg :/ och sen nästa och sen är det slut. Det kan jag lova är behövt också. Tyckte det gick jätte bra att stå igår men min kropp gjorde så ont när jag kom hem att jag vä nära tårar flera gånger. Va inte lika mycke ben och fötter som vanligt utan idag mer mage och otroligt mycke rumpa :/ suck!! Får se hur detta ska gå!
Men jag kämpar på för jag tycker det är viktigt. Pengarna behövs och så är det.
Idag blir en lång dag också för efter jobb är det personalmöte så får se hur levande jag är ikväll. Rickard börjar jobba torsdag så han har det som sagt skönt kan jag lova. Nej nu ska jag rota vidare och hoppas att tiden kan gå lite snabbare så jag kommer iväg i alla fall till nästa anhalt. Kommer lite roliga bilder från festen sen också :)
Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar