torsdag 7 januari 2010

torsdag = v.31+4

Hade inte tänkt och skriva idag för tyckte inte riktigt att jag hade något på hjärtat men insåg sen att jag måste berätta om vårat personalmöte innan jag glömmer bort.
Vi började hela mötet med året 2009. Chefen ville att vi skulle sumera det bästa ur året för oss själv och välja en höjdpunkt under 2009 och det kunde vara privat eller jobb, helt upp till en själv hur allt gått mm.
Och så sa han - Vi börjar med dig Malin.
Jag hade tänkt på just lite sånt här kvällen innan för mig själv så jag titta på honom och sa
- Det blir jäkligt svårt. Jag brukar inte vanligtvis tro på ojämna nummer och alltså inte ojämna år heller men måste nog ändra den uppfattningen från och med nu för jag kan faktiskt inte påstå att 2009 vart ett ens bara hyggligt år. (Det kanske inte började toppen men efter min födelsedag (26/1) så vände allt och det betyder ju att nästan hela 2009 vart fan toppen).
-Jag kan inte riktigt välja hjödpunkt dock för jag har ju en del att välja mellan. Jag träffade min dröm kille, jag bytte position på jobbet, jag fick reda på att jag var gravid, köpte 2st bilar, vi köpte hus och på julafton förlovade vi oss. Vad är bäst av allt detta liksom :) ??
Efter det kollade mina kollegor på varandra och dom som inte redan tyckt att privat hade deras 2009 inte vart så toppen hade nog ångrat sig efter mig och insett att deras 2009 sög jämfört med mitt. Inte kul för dom såklart men kände mig nog lite stolt själv och insåg att fasen vilket år jag haft.
Mitt och Rickards nyårslöfte blev att försöka göra 2010 minst lika bra men det går nog inte riktigt.
Förutom att detta år kommer Enzo då och inget i världen kommer någonsin slå det, men det är inget vi gör tror jag utan han kommer stå för den känslan själv och vi kommer bara njuta av hans närvaro och blotta existens :)
Ha en toppen kväll, det ska jag.
Och hoppas att mina föräldrar kommer hem snart. Skulle vart hemma från USA 07.50 imorse men efter massa strul kommer nog förhoppningsvis imorgon :) puss puss

Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar