onsdag 20 januari 2010

mitt i veckan - v.33+3

Den här veckan har vart första lediga veckan men de har väl inte känts så direkt kanske. Va fullt upp hela helgen först med Rickard som kaklade om i köket. Jätte fint och nu kan vi absolut bo med vårat kök i några år :) han är så jävla duktig som verkligen kan allt typ, helt sjuk. Sen måndag mådde jag sådär så även om jag va hemma så va det inte avslappnande. Rickard drog till Malmö över natten för möten med jobbet så jag spenderade kvällen hos mamma och myste lite med dom. Fick kladdkaka av marcus också :) nice!!!
Sen tisdag gick jag upp en hel del innan jag kände för det (för jag sov illa för andra natten i rad) för jag och Julia skulle in till stan. Ät lunch på ett mysigt fik och sen så gick vi igenom gamla stan och sen in på åhlens city och lite så me. Sen efter några timmar så va det dags att dra oss hemåt men på tuben kände jag mig ändå inte riktigt nöjd. Vi hade inte hittat nån sån baby-affär som jag ville gå i. Så jag hoppade av vid mariatorget och gick till babyproffsen. Köpte en mobil till spjälsängen och Rickard fick bestämma (fast han inte ens va me). Sen köpte jag lite små saker me och bestämde mig för vilken babygym det skulle bli me fast det vill jag inte släpa på nu så bestämde mig för att ta det nästa gång. Ska till babyland på min födelsedag hade jag tänkt för att förgylla dagen :) Har inte så mycke kvar att innhandla nu så det blir lite av det sista då.
Fixar och donar på Enzo's rum nu också för på söndag kommer släkten och kollar huset för första gången och då ska hans rum också vara nästan klart. Skit coolt med hans nya fina vägg där inne nu. Är bara spjälsängen och skötbordet som saknas för dom är på lackning. Ska få en ny omgång färg :) Kommer bli så himla nice.
Idag har jag varit på kontoret med mamma i flera timmar. Sov inte EN ENDA blund i natt och va riktigt irreterad när rickards klocka ringde vid 6 tiden. Gick upp och åkte vid 8tiden till firman och va där till nästan 3. Sen kämpade jag med att hålla mig vaken hemma tills Rickard kom hem. Sen käkade vi lite och åkte till ett av mamma och pappas föråd och fick äntligen hämta korgen som Enzo ska sova i första tiden. 3månader eller nått beroende på hur snabbt han växer. Den har först mamma sovit i (för si sådäör 47-48år sen), sen peter hennes lillebror, sen jag, syster och lillebror och när marcus sov i den drömde jag om när jag skulle få ha den första gången. Nästan 14år senare är det dags och nu tog vi hem den. Har nu byggt ihop den och ställt upp den och ska absolut ta kort så ni får se. Ett så himla mysigt familje arv och den är helt underbar enligt mig. Perfekt lite sak till en söt lite bebis :) I can't wait longer nu, kom ut :P :)
puss på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar