torsdag 28 juli 2011

lite sommar grillning



Gud jag satt och läste en blogg jag kollar in ibland med en tjej med två barn som desstuom är på semester nu och ändå bloggar MINST 1g/dagen. Hur FAAAAN har man tid med det?? Jag har 1 barn och har inte tid hemma, på semester tänker jag inte ens tanken, men vissa har väl blivigt så ''fasta'' att dom inte kan leva utan det!? who knows!
Anyhow så har veckan vart nice hittils men blir snart annat upplägg.
Jobbade måndag och tisdag och va sen ledig onsdag och torsdag vilket har vart jätte skönt med fint väder och allt. Har ju bara vart trist dom få dagarna jag vart ledig annars så va skit nöjd. Så vi va först ute på campingen i säter där två av Rickards systrar har husvagnar som står nu hela sesongen så vi åkte dit och fika och bada lite i sjön, 1a i år för mig :P
Sen på kvällen va det grillfest som Tobbe hade bjudit in oss till och jag trodde det skulle bara bli vi 3 och sen han, en tjejkompis till honom och hennes dotter men nejdå, vi blev en del faktiskt haha vi hade i alla fall jätte, jätte kul och Enzo va super förtjust i lilla Emilia år och hon va helt otrolig. Tog hand om honom och va hur söt som helst. Hon blev hämtad sen och då satt Enzo med runt bordet och umgicks hela kvällen. Helt sjukt för han har aldrig vart still så länge tror jag men han trivdes hur bra som helst och med lite hallon, vindruvor och chips va han hur nöjd som helst.

Sen blev vi hämtade av Håkan som gick och la sig med Enzo och vi fick springa vidare med dom andra för att dansa lite på krogen. Har vart ute här en gång förut och det va ju fasen typ 2,5år sen snart så jag va spänd (även om onsdag inte är en jätte hitt här tror jag) och jag hade as kul för gänget va verkligen as skönt men folket annars, nja!?!?
Dock vaknade vi med ångest imorse för faaan såhär bakis va det länge sen vi va. Och Enzo och farfar kom in vid 8.40 och väckte oss bara för att berätta att farfar hade bytt första bajsblöjjan på enzo när farmor va ute med hunden. Hmmmm sa vi lite svagt.
Men upp gick vi gå för Enzo ville nu såklart va med oss istället. Pappa mådde piss och somnade på soffan i säkert 5tim och jag va lagom nöjd. Kan lova jag mådde lika som honom men förtur?? tydligen tror han det ingår i pappaledigheten - SUCK :P

Så jag och Enzo lekte ute och hade mys tills han skulle sova midda då jag la honom brevid pappa. Sen kom Sarah, Alex, Alvin och Atlas förbi och fika på väg upp till Mora :) mys!!! Saknar dom som skjutton liksom!!

Sen åkte vi till stan en sväng innan vi tog och packa bilen för grillkväll i Säter med massa familj. Va mysigt men Enzo orkade inte alls efter gårdagen, två dagar i rad är inte hans grej så vi åkte hem '' i tid''. Självklart kan han nu inte somna om dock efter bil sovet men pappa försöker.

Jag ska dricka lite te och äta några chips och sen SOVA!!
Imorn är det jobb på schemat igen. 12.00-18.00 (knäpp tid men skönt att hinna hänga med Enzo innan) :)
Hade toppen nu och gå och lägg er i tid ikväll!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar