fredag 20 maj 2011

Uppskattar inte just nu att tiden bara flyger förbi!! Vill så att tiden med Enzo och allt har lär sig mm ska tas långsammare och hinnas njuta av i större mängder, mammas kille är ganska stor nu. Märkte det igår. Först va det förskolans dag rockar kom till dagis så Enzo fick lyssna på lite spelande clowner och sånt och han hade så kul och jagade efter dom andra barnen och ville inte alls gå hem stackarn. Och sen hade Rickard AW efter (får man ha det när man inte jobbar??? :p) så jag och rnzo gick till kristall parken där vi mötte upp 2mammor med barn från föräldrar gruppen. Då märkte jag hur jäkla stor min kille egentligen är. Den ena är ca 1mån yngre än Enzo & den andra är 2mån äldre men snuskig egentligen födas 1,5mån efter så han är ju inte så stor som han "borde" för att va född i januari. Och vi satte oss efter lite gungande vid ett bord och pratade och deras killar satt i vagnarna och bubblade, skrattade och va väldigt nöjda och Enzo såg man knappt :p han SPRANG iväg och skulle gräva, klättra & åka kana mm. Jag vet ju hur han är och vad han klarar så jagar inte efter varje sekund utan låter han ha kul och lägger mig i när det behövs men nu när det va ganska tomt med barn kunde han röjja lite som han vill och det kan jag lova han gjorde. Han klättra in i allt som han inte ens borde kunnat klättra i själv och höll på men klättrade alltid ner med rumpan först och man behöver verkligen inte oroa sig. Vilks han kan göra illa sig men händer ytterst sällan på nått sånt sätt utan sånt strunt han gör hela tiden och får. Och av att sitta och titta med som andra föräldrarna inser jag hur fasen stor min lilla kille är!!! Han à en nyfödd nyss men jag minns inte ens det längre & nu är han en helt egen person med egna viljor, drivkraft och humör. Och han är så Rolig!! Han gör saker han tycker är lite knäppa och garvar sen satan åt sig själv, min lilla charmör!!

Han går, springer, har 9tänder, kan prata lite små ord, nickar om jag säger "vill du ha välling" och liknande och skakar på huvudet bör han i te vill ha, sjunger imsevimse med händerna, dansar till musik medans han klappar och duggar med huvet. Detta är bara lite av det jag kan komma på som är "stor kille grejjer" han gör just nu- underbara unge!!

Finns ingen kärlek alls som denna till min son, min underbara Enzo!!!
Helt otroligt!!!


Idag har jag jobbat på ett annat dagis och njöt verkligen. Jobbade längre men det märkte ja knappt. Va på en småbarnsavdelning och hade sååååå himla kul. Barnen släppte om mig jätte bra och fräknarna älskade mig och sa det också. Så underbart för är inte så många som gör det ändå. Dom flesta är lite som "haha fixa det här bara" men dom vs underbara :) jag lekte som bara den med massa vilddjur och hade grymt kul!! Trivdes verkligen och ht att Enzo inte kom in på nån av dom här privata!!
Hade också en tjej som nu är 3 som jag haft från 3månade på minisats till ca 1,5år och som ni går här, sjukt kul och mamman till och med kramade mig :) har 3 sånna barn på det andra dagiset me.
När jag slutat åkte jag nöjd och glad och mötte syster för en vända på Coop och sen hem och packa en väska, byta om och sen dra iväg för det va middag för min farmor som fyllt år :) underbara farmor!! Åt as gott ute och den glass, jordgubbar och kaffe hos henne och vi 22tideb drog vi hem, hämta hunden och sitter nu på väg till Borlänge :) mysigt!!!
Nej nu ska jag blunda lite och hoppas det går snabbt dit så hörs vi imorn!!
Kraaaam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar