onsdag 18 maj 2011

snart är ju fasen Maj också förbi, läskigt!!

Så va snart onsdagen över också. Tisdagen gick snabbt men vi va kanske inte på det bästa humöret här hemma. Kom hem trött, hade en Enzo som inte riktigt va på humör och en sambo som jag inte riktigt kunde resonera me, menmen, dom dagarna finns ju också !!

Jobbade i alla fall 9-16 och sen va det hem till dom. Vi tog en promenad när regnet gjorde uppehåll och sen myste vi i soffan. Enzo va inte jätte lätt att söva igen,men eftersom jag Absolut inte vill att han ska komma upp igen utan lära att har man hamnat i sängen ska man stanna där, så satte jag på en Nicke nyfiken film han fick av moster i julklapp och även om han inte somna direkt va han i alla fall mer still och kunde stå ut med att va vaken i sängen istället för att fightas med oss tills vi ger upp. Får se hur det går idag för nu är Rickard uppe med honom. Men det är knäpp tyst vilket är ett bra sign :)



(jag & lillkusinen Kalle som går på dagiset jag är på, vi har underbart kul om dagarna)
Idag har jag 9-15 och dagen flög förbi. Den gör lite det med dom här tiderna då det blir ute först i ca 2tim (är väl bara det som går i normal takt annars) och sen in, lunch, rast, leker/pysslar inne, mellis och sen ut och då är klockan nånstans mellan 2- halv 3 och det är snart dags att gå hem. Måste säga att det skulle va soft att ha dom tiderna jämt. Är synd att dom måste ha en förskolelärare in dit till hösten för hade gärna stannat där 1år eller 2 :) men när Emelie får barn i Augusti och Anna slutar blir det en som ska ersätta dom och det blir en förskolelärare. Hade vart så jäkla kuul att jobba med Sussi och Jossan för dom 2 är ju helt underbara. Både med barnen och som människor. Lite som jag själv tycker jag vilket gör att man går ihop helt underbart bra :)
När jag kom hem så umgicks vi, gick till parken och gungade och tog lite beslut som vi fasen inte kunnat ta på sistone och sen efter lite mys gick vi en promenad hela familjen. Hunden fick gå av sig och göra sitt, unge fick glass och blev jätte glad av att kolla bilar och jag och Rickard fick massa motion :) bra för snart är det sommar och 2 bröllop man vill se lite snyggare ut på än man gör nu :P



A just nu har syster skrivit på sin blogg så nu antar jag att jag får det också :P
Jag ska bli moster =)
Dock måste jag varna dig Sarah att om vi får en tjej har vi pratat i några månder om att hon kanske ska heta Nova då vi inte vet om bilar på tjejer längre och vi vilker oss inte där, just so you know!!
(eftersom vi inte setts på att tag är du den enda som inte blivigt ¨varnad/hotad¨ (haha) och just därför skulle det väl vart du liksom)


Här är i alla fall Siri Nova Back


(fick Matte va me över huvutaget?? inte på nått namn eller efternamn låter det som!?)
Ska bli kul att lära känna dig och hoppas jag får träffa dig oftare än syster träffat Enzo. Fast vi bor 10min promenad från varann har det inte alls blivigt så ofta som jag hoppats på :/ menmen, kan bli lite jobbigare snart bara. Vi kommer nog att flytta. Men släpper hela storyn på måndag, då ska ni få höra :)
Have a nice night!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar