fredag 13 maj 2011

Fredag på förta arbetsveckan

Va tyckte ni om bilderna ?? Händer ganska mycke här trots att jag inte alltid tycker det finns så mycket att skriva om :) den här veckan har jag jobbat för första gången på 15 månader. 15 månader!! Shit va jag vart hemma länge, lite för länge om du frågar mig men men. Nu är i alla fall Rickard hemma och jag fortsätter söka nya utmaningar men jobbar då extra på dagis mens tide. Och dom blev så glada att se mig att jag fick tider för 2veckor på direkten :) woho!! Så kg går upp, ut med hunden och den till dagis och leker med massa utsöta barn som tillhör någon annan haha. Men det är faktiskt grymt skönt att få komma iväg och göra nått annat även om det liknar det jag gjort hemma - leka, äta, sova, lära!! Men det är toppen. Och avdelningen jag är på är helt underbar och fröknarna är underbara och jag är verkligen ledsen att Enzo inte fick plats här :( me. Vi stå kvar i kön!! Har i alla fall jobbat as softa tider me så när jag slutat vid 15 så hinner jag leka och stocks hemma med innan jag hinner dö totalt, så har varit toppen :) sen i onsdags va jag på en intervju jag är groteskt intresserad av så håll timmarna nästa vecka !! Jobbet är på STIM, företaget som betalar ut pengar till artister och låtskrivare när deras låtar spelas och jag skulle jobba som receptionist, allt lät toppen men mycket utmaningar som är nya och mycke ansvar men jag håller verkligen tummarna. Skulle va såå kul och gick så bra men man vet ju inte hur bra din andra 3 intervjuerna går så bara vänta och se.
Mer än de har vi också hälsat på ett familjedaghem som har platser lediga till hösten då jag inte är nöjd med vilka dagis Enzo ligger bäst på kö till och även om jag föredrar dagis är ju detta inte riktigt som en dagmamma utan lite mitt emellan. Dom har 11barn och är två fröknar och din va toppen!! Som har en lokal 10min promenad (2min bil) härifrån men är mest ute hela tiden. Lokalen är i källarplan men din har ändå ruckats få till det jätte mysigt och idag tackade vi ja till en plats hos dom :) tror vi kommer stor trivas och dom älskar redan alla oss 3 så höll platsen lite till oss mesans vi tänkte och nu är det klart :) så i augusti börjar plutten och det sköna är att vi nu kan välja mer när också och inte som när dagis väljer sista veckorna i augusti då skolan börjar, vi tr gärna lite tidigare!!
Men vi har inte riktigt bestämt oss om Borlänge än heller Men ska vi stan à vill jag inte bara stå här, men vi får som sagt se va som händer.

Nu ska jag sova och skicka lycko tankar till brorsan som racear i kjula i helgen, kanske åker dit imorn men vi får se :)
Kram på er alla och trevlig fredag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar