torsdag 14 april 2011

En underbar vårdag va perfekt mot slutet på en kass bacill vecka :)







Gud veckan har gått ganska snabbt tycker jag nu men hade ni frågat onsdags morgon hade jag gnällt :p Rickard blev i tisdags sjuk IGEN!! killen har allvarliga problem tyvärr & läkarn tog in honom för nya prover. Denna gång letar dom inte det vanliga för det har dom ju redan gjort utan resultat så nu letar dom bland annat tbe, hiv & leukemi. Kul?? Helt sjukt men nu får dom gärna inte hitta nått :p Urk men samtidigt så vill jag att dom hittar nått för nått stämmer inte. Alternativt är det väl hans immunförsvar ligger nere & att jag & Enzo tar hem massa baciller som inte biter på oss utan går raka vägen över till honom. Ganska jobbigt i alla fall. Att han ligger hemma i soffan när jag har massa att göra med barn & hund runt benen irriterar ibland lite för mycket, att han missar massa jobb när han fortfarande är hyggligt nytt stör honom nått otroligt så är lite tråkig balans här hemma just nu :/ sen att han lägger sig med Enzo så vi inte hinner umgås ensamma späder också på, lite tufft!! Aja, har inte hört av jobbet än. Skit jobbigt när hon trodde hon skulle höra av sig i början av veckan, men bara söka vidare mena tiden! Igår i alla fall finns inte mycket att säga om. Jag mådde så illa från sekunden jag reste mig från sängen. Och tyvärr fortsatte det hela dagen :/ mådde verklige Piss & fick knappt i mig Men kom inte upp nått heller. Måste säga att det går skumt till här borta :p haha Idag har vart en underbar dag dock :)

Vi gick ut på en prommis till centrum med bästa grannarna och va ute och gick i ca 1,5tim och det va så skönt väder, Alvin somna men Enzo satt och garva konstant typ i vagnen och Dean jagade Atlas typ hela vägen. Nej det va en GRYM förmiddag. När vi kom hem så passa jag på att äta när Enzo fortfarande sov och Dean låg medvetslös i solstrålarna och sov och när Enzo vaknat fick han mat och sen klädde vi på oss igen. Invigde gallonisarna han fick av mormor för han sätter sig bara nån dum stans annars :P Så va grannarna ute så vi gick över dit och va ute hela dagen. Barnen lekte och busade med allt möjligt som vatten, stenar och bollar och det va sååå mysigt. Jag och Sarah fick prata massa skit, dricka kaffe och hundarna låg en och njöt i solen och vår sprang runt och lekte med sig själv :) va en så himla mysig dag!!


(Dean skulle absolut bära Atlas koppel, gullhundarna)





Sen hem en sväng och när R kom hem drog jag en sväng till affären för att inhandla det som behövdes akut innan storhandling mm.

Sen på kvällen kom Alex, Alvin & Atlas över ett tag och lekte ännu mer innan det va läggdags.

Enzo protesterade dock högt och va uppe på tok för länge. Nu sitter jag här själv efter en kopp tee, clementiner och lite påskpynt! R sover som vanligt med Enzo. Längtar tills vi vet vad som är fel med älsklinge och han kanske kan orka med lite mer igen. Eller så gör han det när han snart går hem i alla fall. Ja snart ska han va pappa ledig. Inte alls så länge som det va tänkt men lite i alla fall :) får ta igen på nästa sen :)

Nej nu ska jag kolla klart på BB och sen lyfta över E till hans säng och mysa lite med en sovande R :D



Idag flyttade påsken in i vårt hus :) efter en sån underbar vårdag blev det lite påskris, påskliljor ute och inne och lite sånt :) även köpt lite smått till enzo's påskägg :) myyyyyyys!!!

1 kommentar:

  1. Avslutade by the way med att laga apa god lax i ugn med potatis, bönor & en kall ört sås :) mums va det :)

    SvaraRadera