torsdag 17 februari 2011

en slapp dag



Nu har det gått en vecka igen, fast denna gång kan jag ha lite ''gott'' samvete för det är datorns fel och inte mitt. I helgen va ju R's föräldrar här och som vanligt hade vi jätte mysigt och Enzo älskar det. Så mycke uppmärksamhet och lek men annat än gamla, vanliga mamman haha. Vi kollade melodifestivalen, åt god midda mm. Enzo gav också en fin present till farmor & farfar

Sen njöt vi bara och hängde ihop. Måndag va alla hjärtansdag men också måndag så jag och Rickard firade men inte storslaget som vi brukar :P vi åt ute på resturang med vårt lilla troll och jag fick rosor och han fick en inramad bild på mig och Enzo till kontoret och en motorcykel tidning :) helt perfekt!! Sen åkte vi förbi mamma och pappa och åt efterrätt och myste lite med dom också!! Till Enzo's stora förtjusning!!
Tisdag drog jag och Enzo in till stan för att äta lunch med och Sarah :) trevligt som vanligt men Enzo hade mega svårt att va still haha, som vanligt i för sig men idag ville han verkligen inte, lilla hulligan!! Kändes dock skönt att träffa vänner, är för sällan nu men det blir ju så också när folk vill göra annat än att titta min (för övrigst sötaste i välden) son när han leker. Menmen.
Sen igår så va vi på öppnaförskolan i Älvsjö och lekte. Enzo va överallt och hade jätte kul som vanligt. Va nästan bara 10-13månaders där så va jätte kul när dom va så jäms stora. Dock skulle ju Enzo såklart glänsa som vanligt och visa allt från att han kan gå till klättra upp själv för trappan till rutchkanan mm. Galning :)
Han är verkligen en sån underbar liten unge, man kan inte annat än att skratta. Han har fått sån stor personlighet och nu går han som bara den me. Det är fortfarande vingligt absolut men han gör det HELA tiden. Så har han precis fått 3:e tanden men igår såg vi också att när dom helst spricker 4:e igenom. Tänderna har han ju inte vart lika tidigt med som allt annat. Hans favvo ord är för tillfället DUTT och allt är då dutt =)
Idag slappar vi mest och väntar på pappa. Sen ska jag dra iväg till Emma för att umgås lite på vuxen tid med vixen sällsis :) mys!! Ska laga mat eller gå ut och äta, inte bestämt oss än :)
Nu ska jag vila lite brevid prinsen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar