lördag 31 juli 2010

sista juli!

Idag är det lördag IGEN och jag har inte skrivit på 1vecka. Finns så många bloggare hag jag märkt som uppdaterar 10gånger om dagen och har hur många läsare som helst och dessutom har 1-2barn. How the hell do they do that?? Where's the time ??? När Enzo sover hag jag på tok för mycke grejjer för att prioritera datan även om jag tycker det är kul. Kolla facebook är det jag hinner för det tar 1 sekund. Nä fattar inte det där :P
Nu ligger jag i sänger och Enzo i sin. R är nere i vardagsrummet och spelar golf på Wii. Orkade inte joina honom för han fick bara stryk och han är en dålig förlorare (eller va det tvärtom?? - who know's) ;)
Veckan har löpt på snabbt. Har fått tillbaka min tandvärk som jag fixade för ca 4månader sen och jag vill inte gå till tandläkaren så försöker ignorera den, suck. Går inte så bra somjag hoppats. Men man vänjer sig till slut och då är det mer i vägen/störande än att den gör ont.
Annars har vi vart otroligt mycke med Sarah & Alvin och inte så mycke mer. Enzo är roligare för Alvin nu även om han inte är tillräckligt snabb tycker Alvin. Enzo fick testa Alvins gåstol eftersom den inte används längre och kom då upp i samma höjd som Alvin när han stod mot den. Då du blev det kul. Enzo blir helt galet glad och bara viftar och har sig - sötnöt!! Han vill göra allt som Alvin gör med och hajjar inte att han är 6månader yngre. En 4månaders ska väl fasen inte kunna vara på andra sidan rummet när man bara går på toa lite snabbt men jodå. Han försöker krypa den knäppa ungen - herre gud vart ska detta sluta :P
Han kommer väl göra det innan han sitter säkert och gå straxt efter det om han inte skriter i allt och går direkt. Sitter gör han annars mycke korta stunder men är för vinglig än. Men snart så med lite träning ska det nog bli pli på det där.
Annars är det inte så mycke. R har nu börjat jobba i måndags och det suger kan jag säga efter att ha varit 2 i 3veckor. Men bra som jag är klara jag mig själv och R har börjat lägga Enzo ganska ofta nu så det går bra ändå.
Har fått hem lite käder till parveln me. Ville visa men tydligen fans inte ett enda av dom kvar så HM's hemsida så kan inte visa försen jag tar kort. Coola shorts i alla fall som än är för långa men kan användas som lpnga shorts nu ändå, skit söta. EN tröjja med tiger och en munktröjja med bilar på. MYS!!
Idag va vi i farsta hela familjer med Sarah,Alex och Alvin och små shoppa lite och åt lunch - trevligt. Plus att jag har gjort massa barnmat - duktig mamma :) Har gjort potatis pure, potatis & palsternacka pure och Potatis, palsternacka & majs pure. Känns bra att får gjort så mycke!! Har städat köket och lagat god midda till mannen också :) Jag är bra idag tror jag.
Har dock haft ont i magen i 1vecka vilket jag inte gillar. Rickard har vart lite orolig att det skulle ha me ärret att göra eller livmodern att det är någon sorts infektion men jag känner min kropp och så illa är det absolut inte. Då ska det göra ONT. Så bara vänta lite så släpper det nog snart när det där jäkla mysiga veckan kommer :P Urk för att va tjej ibland, right??


(Inte dom jag köpte men så söta right?? från HM)

(mjukisar han fick också från HM, bara vanliga svarta :) mycket bra att ha för kylan kommer :/ )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar