tisdag 6 juli 2010

Hej gott folk.
Helgen har varit toppen, lördag va Rickards första dag på semestern och vi åkte till Västerås för att kolla in lite Dragraceing och brorsan körde järnet :) Daniel rickards kompis hängde också på och vi hade jätte trevligt. Grillade med dom, kollade race, myste och snackade skit med ''race'' gänget :) Synd att man måste ka så långt ofta för annars hade jag hängt på fler race. Får se nästa år när det kanske är lite lättare att åka långt med Enzo. Han har ju nämligen blivit lite större nu och tycker inte längre att det är kul att åka jätte länge längre. Till borlänge är nog för då kan han sova typ hela vägen. Va vaken och fast är inte värst kul. Därför ät racen ''nära'' bra att passa på att åka på. Nästa race vi åker på är i borlänge så vi kan träffa farmor, farfar och kussa och kolla på race :)
När vi kom hem frn värsterås tog jag och Enzo ett bad tillsammans och det kan jag lova va skönt efter all värme. Sen myste vi innan Eno hoppa i säng och vi fick lite mystid innan vi också deckade.
Söndagen va lugn och vi gjorde inte mycket alls. Värmen börjar bli lite jobbig för Enzo men vad kan man göra. Är ju så satans varmt överallt så fullt förståligt, värst inne just nu.
Måndag va Enzos 4månaders dag och det firades med att åka till Tumba. Träffade Smilla & nya lillebror Colin 7dagar. Åt glass och jordgubbar och myste. Sen gick vi till parken och Smilla lekte, Enzo & pappa låg och sov - Enzo i vagnen & R på en bänk, och jag, Madde & Colin pratade skit och hade det mys. Väldigt trevligt.
Kanske hinner träffas oftare nu när allt lugnat ner sig hons oss. Babysim är över, all babymassage + bvc hela tiden mm. Va trevligt misstolka mig inte men va lite mycke på samma gång. Hann ju inget typ på sidan av. men nu ses vi i föräldra gruppen 1g/v för promenad om man kan och har tid och bvc är bara 1g/mån mm så vi hinner mer saker vi själv väljer.
Som idag. Då ska vi på en Enzo dejt :) Yes. Finns en annan Enzo i Älvsjö (so sick :P) så vi ska träffa honom & hans mamma Petra för en fika. Han är äldre än min lille plutt men komme inte riktigt ihåg hur mycke. Mellan 6-8månader nu. Är han 6mån är han också 2010:a men kan hända att han är 09:a. Får se efter idag, spännande :)
Sen har vi inget mer planerat i veckan än. R har som sagt semester så vi vill tat lugnt ibland och hitt på nått nästa dag, lite till och från. Men till helgen drar vi i alla fall till Sätraö och mitt landställe :) Ska gå på Kolmården på lördag - jippi :)
hade toppen så kanske jag uppdaterar sen hur dejten gick för Enzo-sarna :) pusspuss

1 kommentar:

  1. Det kommer Malin ska du se!! Sen har jag vart så mycket sjuk senaste tiden så det spelar jumycket roll det också.

    Men vi får väll börja ut och powerwalka tillsammans.. :)

    Kram

    SvaraRadera