onsdag 20 oktober 2010

Ny vecka & en tand rikare


En bild från när Enzo va nykläckt, bara några timmar gamal, fan va snabbt det går...
I torsdags åkte vi till Borlänge för en lång helg med släkt och vänner. Rickard jobbade fredag likaså Kicki & Håkan så jag & Enzo fick underhålla oss själva. Vi tog en höstpromenad i fina vädret. Men kallt kan jag lova att det var. Har blivigt riktigt kallt nu och tyckte kylan va aningen mer isande där uppe.

Men när vi kom hem från promenaden kom Rickards mormor Eva förbi och ville träffa Enzo och också Milva, en kusin nån stans i mitten på åldersskalan :) Och Enzo skule såklart stila och visade allt nytt han kan. Va jätte länge sen Eva träffade honom så hon tyckte det va riktigt kul att se. Han kröp omkring, satte sig själv, gick längst soffor & bord, kom och satte sig i hennes knä mm. Va en riktig toppen kille :D underbart!!
Sen åt vi midda med Kicki, Håkan, Tindra, Linnea & Micke (Kattis kom lite senare för det tag ett tag från jobbet för henne) och efter middan och lite kortspel va det såklart dags för en Idol kväll. Alla hejjade lite olika men ingen va jätte lessen när den som åkte (va hon nu heter) åkte hem.
Lördag åkte jag, Rickard & Enzo til kupolen och strosade lite, kollade runt på allt möjligt och lunchade - mysigt! Sen åkte vi förbi Kattis & Micke en sväng sen hem till Rickards föräldrar igen där vi va själva. Jag lagade midda och Jonas & Camille kom och åt och fick leka lite med Enzo :) jätte mysigt och vi borde träffa dom mycke oftare. Suger när man känner så om folk man inte kan träffa hela tiden pga avståndet. Men iförsig kommer väl annat emellan annars. Krille & Emma tycker jag tex. vi borde träffa mycket oftare men nu med hans nya jobb och grejjer lämnar det inte mycke tid över och den tiden kan vi inte då eller liknande, suck!!
Sen på lördagen åkte vi i alla fall tillbaka till Kattis & Micke där HELA deras familj va samlad och Enzo fick träffa största kusinerna för förta gången på mycket länge. Sen va också Kicki & håkan, Veronica & Max, Vickis, Olle, Victor och derans nya förvärv Alvin 2år där. Helt underbart att träffa dom ALLA när vi är där och va sådär tillsammans även om enzo va i total chock över alla människor och ljudnivån mm haha. Sen kom såklart Milva & Tuva också och busade runt. Va i alla fall jätte trevligt :) saknat borlänge måste jag erkänna, nu får det inte gå så lång tid mellan besöken!!
Enzo somnade där och vi körde hem honom i vagnen inbakad i filtar och kläder mm. Han sov och vaknade inte hemma när vi flytta över honom heller, skönt!!!
Sen söndag promenerade vi över till Rickards mormor för att kolla hur hon bor mm. Jag och Enzo har ju aldrig varit hos henne så va ju tvungen att titta förbi :) Sen följde hon med tillbaka efter en lite fika och lite lek för Enzo. Sen kom Vickis med familj och milva och tuva och vi umgicks och åt innan det va dags att packa in prinsen i bilen och bege oss hemåt. Allt som allt va det en toppen helg och jag hade gärna stannat lite till!!!

Måndag & Tisdag finns det inte så mycket att säga om. Vi lekte med Alvín & Sarah ett tag på måndagen men annars har jag känt mig lite (höst) nere och inte vart på nått vidare humör att göra nått speciellt. Vila upp mig lite efter helgen kanske och mest längtat efter Rickard!!
Annars har Enzo denna vecka fått en tand :) woho. Så mycke bajs och gnäll kan jag lova :P haha

Idag skulle syrran kommit hit men vi får väl se om hon kommer förbi en sväng mot kvällen eller imorn istället då lite annat kom emellan. Nu ska jag laga massa köttfärssås & spagetti och göra massa barnmats lådor av det till Enzo. Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar