söndag 14 mars 2010

söndagsmys :)

Idag är Enzo 9dagar gammal och han har haft sin farmor och farfar här fredag-söndag för att hälsa lillen välkommen till världen. Vi har ätit gott, bara umgåtts och kollat Melodifestivalen såklart.
Mamma och Mackan har också vart me. Mamma har vart här nästan varje dag sedan han kom ut.
Vi har fått massa fina blommor och kläder och gossedjur, fin fina saker :)
Han äter duktigt och sover jätte bra. Väcker honom mitt i natten för att äta en gång och annars sover han igenom hela natten så vi ska inte gnälla. Men vi vet ju också att det kan ändras imorgon så bara att njuta medans vi kan. Han är också gräsligt stark i nacken. Man måste passa huvudet ordentligt när man håller honom för han förstår inte alls att han är liten :P
Det värsta han vet är att byta blöja men annars är han ganska nöjd. Har vart grinig idag en del och va det i onsdags och då är det mest mamma som gäller men annars är han lugn och snäll. Sover och äter och är vaken i små perioder. Men rätt som det är vrider ju det om sen och han är vaken hela tiden. Inte konstigt efter födelsen att han behöver sova heller.
Jag orkar me lite mer än innan men det betyder typ fler varv långsamt upp och ner för trappan. Vi har tagit en lite promenad till macken här brevid men då måste Rickard putta vagnen för eftersom det är (ytte, pytte) lite uppför så klarar inte riktigt jag det. Känns snabbt i såret då.
Tog imorse också bort bandaget men det syns inget ändå, sitter ju fortfarande kvar lite tejp bitar över stygnen så inte konstigt och ganska skönt säger jag :) Va inte lite rädd för det.
Kan skratta lite nu men inte snyta mig eller hosta för då tror jag att stygnen flyger all världens väg.
Enzo fick också sitt första bad idag. Varade i ungefär 3minuter för det va ingen hitt men det va ungefär det som behövdes så gör inget. Blir bättre om några gånger.
Nu ikväll har vi haft söndags mys med film jag och Rickard och Enzo har legat och sovit brevid oss på soffan.
Nu ska vi bäda upp honom, byta blöja, mata och sen sova för natten. Är helt slut. Blir det av honom fast vi knappt gör något - helt sjukt!!
Tjollahopp på er alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar