måndag 29 mars 2010

24dagar gammal...

Idag är det måndag igen och Rickard är och jobbar. Han har inte så mycket idag dock lät det som. Enzo sov jätte bra i natt och vaknade inte försen 06.30 och skulle ha mat igen. Jag fick alltså sova en del i alla fall när jag väl fått honom att somna på kvällen. Han va lite otålig igår.
När han vaknade imorse runt 9 fick jag dock panik och skrek på Rickard som satt nere och jobbade på datan och i telefon. Enzo's öga hade var över sig så han inte kunde öppna det och det såg inte bra ut. Rickard tvättade det försiktigt medans jag ringde och lämnade medelande hos Lena, våran BVC sköterska, och när jag kom tillbaka så såg jag att han kunde öppna ögat vilket var skönt. Då såg det inte alls lika illa ut.
Det va lite svullet över ögat men inte så farligt. Senare ringde Lena upp och vi kom fram till att jag ska gå till hennes tid jag har idag 13.30 så hon får se på det först och kan säga om vi behöver åka in eller liknande. Men eftersom han kan öppna ögat och inte känns annorlunda på annat sätt så väntar vi och ser. Det kommer lite var hela tiden men det är nog svullnaden som behöver gå bort. Bebisar får lätt ögoninflemation och dom kan få det av sig själva också eftersom tårkanalerna inte är utvecklade så vi får se om Lena tror att han har fått det :/ mammas lilla plutt!!
Blir nog inte att gå förbi jobbet och säga hej som vi hade tänkt i alla fall. Dom får vänta vidare!!

Har tvättat och vikt in alla pluttens kläder han fått av släkt och vänner. Han har fått så himla mycke fina bodys, jeans, gossedjur, skor mm. En jätte fin Tommy Hilfiger body av farbror Samuel tex :) Andra märkes plagget han fick innan han va 1dag gammal :P men tar ett tag innan han växt i den.
Idag har han en body med ett bi på som jag hade när jag va en liten plutt :)
Nej nu ska jag mata och sen ska vi till bvc.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar