onsdag 17 mars 2010

onsdag

Idag är det onsdag och Rickards första jobb dag. Dock inte mycket jobb då han inte haft mycket att göra utan bara pratat lite i telefon och mailat lite. Imorn blir det desto mer och nästa vecka får vi se om vi får se älsklingen nått alls. Då är det nordbygg mässan och han kommer väl vara där och jobba 8-8 eller nått sånt, får se hur det kommer kännas :P
Enzo är idag 12dagar och han har haft 3dagar då han bara sovit typ. Ätit och och sen somnat igen. Han har vart vaken på morgonen och en sväng på kvällen men that's it typ. Får väl se om det är för han ska spurta iväg och bli 1meter redan :P
BVC va här på hembesök igår i alla fall och allt gick bra. Hon tycker han är så fin, så fin och han hade gått upp lite till. Han väger 3720 nu så är nära sin födelsevikt igen vilket är bra. Dom vill ju att dom ska nå den igen efter 10-14dagar och han kommer vara så nära i alla fall att det är bra nog.
Växer så det knakar :) Igår gick vi och la oss ''tidigt'' jag och Enzo för jag va så jäkla trött och tänkte att det gör fasen inget om vi somnar lite tidigare och äter lite tidigare eftersom jag ändå matar honom sen på natten. Däremot väckte jag inte honom i natt utan lät honom vakna till lite själv. Han vaknade väl inte på riktigt men började låta och hålla på och då vaknade vi lite tillsammans så han fick äta lite. Han är väldigt snäll på natten men vill gärna låta en del efter han ätit så jag är alltid vaken 1tim i alla fall även om han bara äter mellan 15-30minuter. Och nu när den där extra, galna energin som jag hade första veckan börjar gå bort så är jag trött på morgonen. Och ändå är han snällare än dom flesta bebisarna som bara äter 1gång på natten.
Vissa tycker det är taskigt och att jag ska väcka honom varannan sekund för att äta men han går upp som han ska och är han verkligen hungri så vaknar han så det är mer taskigt att väcka honom. Rekomendationerna om hur ofta dom ska äta ändras jämt men så länge han äter så bra som han gör på dagen så går det här perfekt på natten. Men vi får väl se snart om han kanske ändras och man kanske måste upp hela tiden helt plötsligt, bara att njuta när det är så här bra.
Va hos mamma och pappa igår me. Första gången för Enzo men han verkade inte bry sig :P Han myste med mormor och morbror ett tag och sen vill han käka igen :)
Jag och Rickard har suttit och tittat på honom hela dagen idag och kan inte fatta att vi gjort en så jävla söt sak :) Han är så jävla fin och liten och man vill ju bara äta upp honom. Och han är vår. Undra när vi ska förstå det?? När han är 18 och försöker kräva en egen bil eller nått sånt förmodligen haha
Aja nu ska vi mysa vidare, fast först ska ha få lite käk va det tänkt :)
hade toppen!!

1 kommentar:

  1. Hihi va kul att höra :) Grattis till lillkillen! Hoppas allt har gått bra för er..
    Jag har uppdaterat lite mer nu men hon har fortfarande inte fått något namn till 100% så hemma heter hon bara flickan eftersom det är vad Adam kallar henne haha..

    SvaraRadera